;
coinex

Helio X30 مدیاتک، تراشه ای با طراحی مشابه با X20 و هسته های جدید

 Helio X30 مدیاتک، تراشه ای با طراحی مشابه با X20 و هسته های جدید

چیپ ست Helio X20 مدیاتک دارای پردازنده ی 10 هسته ای می باشد، که اگر بخواهیم ریز تر به طراحی آن نگاه کنیم این تراشه دارای دو هسته ی Cortex-A72 (با قدرت پردازش 2.2 گیگاهرتز)  و دو شاخه ی چهار هسته ای Cortex-A53 (با قدرت پردازش 2.0 و 1.4 گیگا هرتز) می باشد. اما امروز مشخصات چیپ ست Helio X30 فاش شد و اگر این اطلاعات درست باشند، این چیپ ست جدید روند طراحی 10 هسته ای را ادامه می دهد.

با توجه به این اطلاعات فاش شده، Helio X30 به چهار هسته Cortex-A72 برای وظیفه هایی که برای قدرت پردازش نیاز دارند مجهز شده است. ماکزیمم قدرت پردازش آن 2.5 گیگا هرتز خواهد بود. همچنین دارای دو هسته ی Cortex-A72 با ماکزیمم قدرت پردازش 2.0 گیگا هرتز و دو هسته ی Cortex-A53 با قدرت پردازش 1.5 گیگا هرتز و دو هسته ی تازه معرفی شده Cortex-A35 که قدرت پردازش آن بیشتر از 1 گیگا هرتز نخواهد بود، می باشد.

هنوز هیچ گوشی وارد بازار نشده است که از تراشه ی مدیا تک Helio X20 استفاده کند و به نظر می رسد که این تراشه را در ساختار پرچمداران سال 2016 شاهد باشیم. جالب توجه است، شایعات اولیه راجع به X30 که مربوط به ماه آگوست می شود، به درستی به طراحی چهار خوشه ای اشاره کرده بود که ما امروز شاهد این هستیم که اخبار جدید نیز به همین موضوع اشاره می کنند. اگر بقیه ی شایعات پخش شده در ماه آگوست نیز درست باشد، Helio X30 رم LPDDR4 را پشتیبانی خواهد کرد و ظاهراً شامل جدیدترین و بهترین پردازنده ی گرافیکی ARM یعنی Mali-T880 می باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر