;
coinex

تبریک میتسوبیشی! اولین جت مسافربری ژاپن ساخت کمپانی میتسوبیشی، به پرواز درآمد

میتسوبیشی اولین هواپیمای تجاری خود را بعد از مدل های پروانه ای دهه 70 میلادی به منظور توسعه بازار هواپیماهای کوچک تولید کرد.  هواپیمای جت مسافربری ساخت ژاپن بعد از چند دهه توسعه با رقبای کانادایی و برزیلی بر سر بازار جهانی هواپیماهای کوچک مسافربری به اوج خود رسید و اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساند.

میتسوبیشی اولین هواپیمای تجاری خود را بعد از مدل های پروانه ای دهه 70 میلادی به منظور توسعه بازار هواپیماهای کوچک تولید کرد.

هواپیمای جت مسافربری ساخت ژاپن بعد از چند دهه توسعه با رقبای کانادایی و برزیلی بر سر بازار جهانی هواپیماهای کوچک مسافربری به اوج خود رسید و اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساند.

شرکت میتسوبیشی رجینال جت؛ (Mitsubishi Regional Jet (MRJ؛ – توسعه یافته توسط صنایع سنگین میتسوبیشی – از باند فرودگاه ناگویا (Nagoya) ژاپن در روز چهارشنبه این هواپیما را به پرواز درآورد.

این هواپیمای دو موتوره که تقریبا 35 متر طول دارد به آرامی در آسمان صاف ژاپن با پروازی نرم خودنمایی کرد و فصل جدیدی را برای بخش حمل و نقل هوایی ژاپن باز کرد. آخرین هواپیما تجاری این کشور در سال 1962، یک هواپیمای موتوری توربینی با نام YS-11 بود که بعدها در حدود یک دهه متوقف شد.

MRJ، با این هواپیمای جدید که قابلیت حمل 80 مسافر را دارد در حال حاضر گوی سبقت را از رقبای برزیلی و کانادایی خود ربوده است.

پروژه های شرکت های هوایی ژاپن توسط اشغال گران آمریکایی بدنبال شکست این کشور در جنگ جهانی دوم ممنوع شد.

صنایع سنگین میتسوبیشی، یک پیمانکار نظامی است، جنگنده ژاپنی “زیرو (Zero)” ساخت این کمپانی می باشد.

میتسوبیشی باید بدلیل در اختیار داشتن MRJ، برای ساخت هواپیمایی با سوختی کارآمد که کاهش هزینه و راحتی مسافران را بدنبال خواهد داشت بر خود ببالد.

همسایه چینی آنها، به تازگی از هواپیمای جت C919 که 158 صندلی دارد با هدف رقابت با بوئینگ 737 و ایرباس  A320 پرده برداری کرد. با این تفاسیر احتمالا دنیا باید منتظر غول های بعدی آینده این صنعت، از شرق دور باشد.

باید دید!

.

.

منبع: theguardian


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ما هم ایران-140 داشتیماشغالگران روسی اون رو به ما هدیه کردند..

    پاسخ