;
coinex

داده های انتقالی تلفن همراه می توانند در تشخیص زمینه های فقر شدید، موثر باشند

داده های انتقالی تلفن همراه می توانند در تشخیص زمینه های فقر شدید،

برای سازمان های امداد، گرفتن منابع برای جایی که به کمک نیاز دارد یک چالش است. اما تیمی از دانشمندان کامپیوتر در حال کار بر روی این می باشند که با تجزیه و تحلیل داده های تماس تلفن همراه این فرایند را ساده تر سازند.

این محققان، کشور سنگال درغرب آفریقا را به عنوان یک بستر آزمایشی برای تجزیه و تحلیل داده های خود انتخاب کرده اند. این کشور دارای جمعیت 14 میلیونی است، که به 14 منطقه جغرافیایی، بخش بندی شده است. در تجزیه و تحلیل سنتی فقر، به همه کسانی که در یک منطقه زندگی می کنند، یک امتیاز فقر جمعی اختصاص داده می شود، بدون در نظر گرفتن اینکه دقیقا کجا و تحت چه شرایطی زندگی می کنند.
در تجزیه و تحلیل این تیم، از یک روش جایگزین استفده شده است، این روش بر اساس نظریه ای می باشد که بر مبنای آن بیشتر تماس ها و پیام های تلفن همراه عبوری از داخل و خارج از یک منطقه احتمال وجود رنج افراد از فقر شدید را نشان می دهد.
این تیم با جمع آوری داده ها و مقایسه آن با نقشه فقر موجود، می تواند نقشه فقر تفکیکی بهتری تولید کند. آنها می گویند، هدف نهایی، این است که برای تجزیه و تحلیل عمیق تر، از جمله تحلیل اطلاعات زنان، سالمندان، و دیگر جمعیتی که به حاشیه رانده شده اند، تلاش بیشتر و جدی تری صورت گیرد.
این تیم برای ساخت یک مدل که می تواند به طور گسترده ای اجرا شود، در حال کار با دولت سنگال، و همچنین Sonatel (شرکت ارائه دهنده مخابراتی اصلی در این منطقه)، می باشند.
Neeti Pokhriyal، دانشجوی دوره دکترای علوم کامپیوتر که تجزیه و تحلیل سوابق تلفن همراه را انجام می دهد، گفت: “فقدان داده در کشورهای توسعه نیافته یک نگرانی جدی است که می توتند مانع توسعه، گره گشایی از مشکلات و همچنین تلاش برای ارائه نیازهای اساسی آموزش، بهداشت و امرار معاش به صدها میلیون نفر از مردم  باشد. “

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر