;
coinex

از آخرین ربات انسان نمای ایران به نام “سورنای 3” رونمایی شد

آخرین ربات انسان نمای ایران. از آخرین ربات انسان نمای ایران به نام "سورنای 3" رونمایی شد.

بیش از 180 سانتی متر قد و 100 کیلوگرم وزن مشخصات ربات انسان نمایی به نام سورنا 3 از ایران است که با شکل انسانی خود فن آوری کشور عزیزمان ایران را به رخ جهانیان می کشد.

چند روز پیش، از این ربات ایرانی که از سیستم های فن آوری پیشرفته، با استفاده از سنسور کینکت (Kinect) مایکروسافت برای دیدن و از نرم افزار اُپن سورس (open-source) ساخته شده است، رونمایی شد.

این ربات در حالیکه در حیطه استاندارد های امروزی قرار می گیرد پیشرفت بزرگی از نسل قبلی خود یعنی ربات سورنا 2، که در 2010 از آن رونمایی شد محسوب می شود. روبات سورنا 2 قادر به حرکت دادن 12 درجه ای پا و هشت درجه ای در دست هایش بود در حالیکه در نسخه جدید، سورنا 3، این ربات از آزادی عمل 31 درجه ای برخوردار است. سورنا 2 به آهستگی گام برمی داشت و سرعت قدم هایش یک اینچ در ثانیه بود در حالی که ربات سورنا 3 با سرعت 7 اینچ در ثانیه قدم بر می دارد. این ربات توانایی قدم زدن بر روی سطوح نا صاف و شیب دار را نیز دارد. زیبایی این خبر برای خود من در این بود که این تکنولوژی (ربات انسان نما) بدین شکل در سایت های علمی دنیا گرد و خاک بپا کرده است. آرزومند موفقیت های بیشتر فرزندان این خاک و بوم در عرصه های مختلف علمی هستیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: popsci


 

عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر