;
coinex

چگونه در طول روزی که کم خوابی داشتیم، انرژی داشته باشیم

چگونه در طول روزی که کم خوابی داشتیم، انرژی داشته باشیم

همه ما اهمیت خواب خوب شبانه را می دانیم. کمبود خواب می تواند باعث اضطراب، تحریک پذیری و تاثیر گذاری روی توانایی ما برای حفظ و پردازش اطلاعات شود، در واقع از همه طرف به ما بدن ما لطمه می زند. اما همانطور که همه کارآفرینان می دانند، گاهی اوقات شبی پر کار پیش می آید که وقتی برای خوابیدن نیست، در این مواقع هیچ چاره ای جز اینکه سعی کنید در طول روز با قدرت و انرژی بر استراحت کمی که داشته اید غلبه کنید، ندارید. چند نکته ساده می تواند به شما کمک کند که تنها در این مواقع بلکه در تمام روزهایی که به دلیل مشغله کاری احساس خستگی دارید، با انرژی روز خود را سپری کنید.

پرده ها را کنار بزنید
اگر به محض اینکه از خواب بیدار می شوید در معرض نور قرار گیرید، کمک شایانی به انرژی گرفتنبرای شروع روز خود خواهید کرد. نور خورشید ملاتونین انتشار می دهد، هورمونی که باعث کاهش خواب آلودگی می شود، Steve Orma، روانشناس بالینی می گوید:” برای کمک به مبارزه با احساس خواب آلودگی، سعی کنید در محل کار خود پنجره داشته باشید و یا با وقفه های مکرر به خارج از منزل بروید. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در طول روز به بیداری و انرژی داشتن شما کمک خواهد کرد”

.
یک دوش آب سرد.
دکتر مارک کواکس می گوید 30 تا 60 ثانیه دوش آب سرد باعث تحریک آدرنالین، می شود، با این کار آرامش اعصاب خود را برای روز آماده کنید.

.
نفس کشیدن.
نفس کشیدن به این طریق را امتحان کنید، از طریق بینی به آرامی به مدت پنج ثانیه دم و سپس از طریق دهان به مدت دو ثانیهبازدم داشته باشید. پنج بار این تمرین را تکرار نمائید. این کار به طور همزمان باعث کاهش و افزایش ضربان قلب، می شود.

.
از خوردن ناهار سنگین اجتناب کنید.
اگر خواب کوتاهی داشته اید، خوردن غذاهای کم حجم در طول روز می تواند به شما کمک کند انرژی خود را حفظ کنید. مواقعی که خواب محدودی دارید، مصرف وعده های غذایی زیاد ایده ی خوبی نیست، پزشکان می گویند وعده های حجیم و پر کالری بر روی ارگان های بدن انسان فشار می آورد و باعث می شود که احساس خستگی بیشتری کنید.

.
با پروتئین انرژی بگیرید
در حالی که شاید تصور شود معمولا کافئین باعث انرژی می شود ولی پزشکان معتقدند که یک وعده غذایی با 20-35 گرم پروتئین به انرژی، تمرکز، و بهره وری، کمک خواهد کرد، یک وعده غذایی با میزان بالای کربوهیدرات یک سنبله انرژی اولیه به بدن می دهد و سپس این انرژی افت فوری خواهد داشت. مواد غذایی مانند تخم مرغ، ماست و یا یک تکه گوشت به اندازه کف دست گزینه های سالم و خوبی برای یک وعده اصلی یا میان وعده می باشند، که باعث تامین پروتئین بدن و تولید انرژی می شوند.

.
خیلی قهوه مصرف نکنید.
بستن خود به دستگاه قهوه ساز در تمام طول روز، کمکی به پایداری انرژی در طول روز نمی کند. در حالی که ممکن است فکر کنید نوشیدن کافئین به احساس هوشیاری شما کمک خواهد کرد، ولی مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث احساس وحشت زدگی، تشویش و اضطراب به جای تمرکز شود. دوز 50 میلی گرم تا 100 میلی گرم از کافئین دوز بهینه ای برای هوشیاری و تمرکز است. اگر هر چهار ساعت در طول روز با این دوز یک فنجان قهوه کوچک بنوشید، اشکالی ندارد. ولی به خاطر داشته باشید که از ساعت 04:00 به بعد برای جلوگیری از بی خوابی شبانه نوشیدن کافئین را متوقف کنید.

.

با کافئین چرت بزنید
احتمالا فکر نمی کنید که کافئین و چرت زدن با هم سازگار باشند، اما کارشناسان می گویند یک فنجان قهوه قبل از چرت زدن کلیدی است که به افزایش قدرت مغز و بیدار شدن کمک می کند. توصیه شده با یک فنجان دابل اسپرسو، می توان بدن خود را خود را برای 25 تا 30 دقیقه چرت زدن تنظیم کرد. هنگامی که از این طریق بیدار می شوید، کافئین شروع به کار می کنند و می توانید باقی مانده روز را با انرژی ادامه دهید. دلیل اینکه چرت زدن با کافئین بسیار موثر است این است که حدود 45 دقیقه طول می کشد تا کافئین جذب شود، بنابراین در حال چرت زدن در حالی که کافئین می خورید سیستم بدنی شما پس از جذب آن شروع به هوشیاری و بیداری می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر