;
coinex

کامپیوترها می توانند تمرکز شما را به زور اتصال الکتریسیته به مغز بهبود بخشند

کامپیوترها می توانند تمرکز شما را به زور اتصال الکتریسیته به مغز بهبود بخشند

همه می دانیم که مغز بسیار قدرتمند است و بنابراین به عنوان کامپیوتر مدرن محسوب می شود. اما فعل و انفعالات بین این کامپیوتر و مغز بسیار کمتر قابل توجه قرار گرفته و محدود به استفاده از صفحه نمایش، موس، صفحه کلید و کنترل بازی های ویدئویی شده است.

به همین دلیل دانشمندان کامپیوتر در دانشگاه تافتس به دنبال برخی راه حل ها برای بهبود این فعل و انفعالات هستند. آنها در حال آزمایش روش های جدید با استفاده از نور و برق برای دریافت اطلاعات در داخل و خارج از سر می باشند.
توسط چسباندن سنسور بر روی پیشانی و تاباندن نوریقرمز رنگ به جمجمه، امکان اندازه گیری میزان اکسیژن در مغز بوجود می آید، این تکنیک به عنوان طیف سنجی کاربردی نزدیک به مادون قرمز، شناخته شده است.
حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا میزان اکسیژن در مغز را اندازه گیری می کنند؟ اکسیژن بالا بدان معنی است که شما سخت در حال فکر کردن هستید، کامپیوتر می تواند از این اطلاعات برای جلوگیری از منحرف شدن شما زمانی که در حال تمرکز می باشید، استفاده کند.
روش دیگر، که به عنوان تحریک جریان مستقیم کرانیال شناخته شده است، برای کامپیوتر این امکان را فراهم می سازد که به طور مستقیم ماده خاکستری مغز ما را دستکاری کند.
از آزمایش های اولیه، به نظر می رسد که به راه انداختن یک جریان الکتریکی ضعیف از طریق جمجمه تحریک پذیری سلول های عصبی در مغز را افزایش می دهد، در واقع احتمال سوخت و ساز آنها را بیشتر یا کمتر می کند. با این حال، تا کنون، نتایج متناقض بوده است.
با کمی روانپاکسازی، و آزمایش بسیار بیشتری بر روی انسان، این امیدواری وجود دارد که هر دو تکنولوژی می تواند به سیستم های کامپیوتری هم برای ایجاد انطباق آنها با ما و هم امکان انطباق ما با آنها کمک کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر