;
coinex

تولد کروم بیت! گوگل و ایسوس بر روی یک قطعه HDMI یک کامپیوتر با سیستم عامل کروم راه اندازی کردند

تولد کروم بیت! گوگل و ایسوس بر روی یک قطعه HDMI یک کامپیوتر با سیستم عامل کروم راه اندازی کردند
اوایل سال 2015 شرکت گوگل و ایسوس، کروم بیت را که یک قطعه ی کامپیوتری با سیستم عامل کروم و اتصال دهنده ی HDMI می باشد معرفی کردند و در حال حاضر بالاخره این دو شرکت رسما در حال عرضه ی این روش جدید استفاده از سیستم عامل کروم هستند که برای هر دستگاهی که اتصال دهنده ی HDMI داشته باشد قابل استفاده خواهد بود.
کروم بیت با قیمت 85 دلار و 75 گرم وزن، قابل نصب روی تمام دستگاه های HDMI مانند کامپیوتر های معمولی و تلویزیون های بزرگ می باشد. این دستگاه دارای 16 گیگابایت حافظه ی داخلی ( در فرم های ارزان و حافظه های کند eMMC ) و 2 گیگابایت رم می باشد.
در مقایسه با قطعات کامپیوتری کروم کست، این قطعه کمی بزرگ تر و حجیم تر است. هر دوی این قطعات یک شارژر مخصوص دارند ولی تنها کروم بیت دارای پورت USB می باشد. کروم بیت ها در رنگ های سیاه و نارنجی تولید شده اند ولی در مجموع برای قرار گرفتن در پشت دستگاه ها و کامپیوترها ساخته شده و تنوع رنگی در آنها مفهومی ندارد ( به هر حال دلیل نسخه های نارنجی رنگ آن نامشخص است)
بیشتر مردم ترجیح می دهند از موس های بلوتوث و کیبوردهای قابل اتصال استفاده کنند، بنابراین پورتهای USB به شما اجازه ی نصب هرگونه دستگاه جانبی را می دهد. همچنین با استفاده از USB hub ( یک قطعه که دارای چندین پورت USB می باشد) می توانید چند وسیله ی دیگر را به طور هم زمان به کروم بیت متصل کنید.
این ماشین به طور کلی از سیستم عامل کروم پیروی می کند بنابراین می توان گفت تقریبا تمام اپلیکیشن های وب روی آن قابل اجراست. این دستگاه مانند هر وسیله ی دیگر با سیستم عامل کروم به شما اجازه ی تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم را از طریق برنامه های Google play Netflix و Hulu می دهد. حتی اگر بخواهید می توانید از کروم بیت به عنوان یک رسانه ی گسترده در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.
تا زمانیکه کار شما مربوط به صفحات و اپلیکیشن های وب (و یا حتی رابط کنترل کننده برای ماشین های پیشرفته تر) باشد، کروم بیت مناسب خواهد بود و می تواند هر نمایشگری را به یک دسکتاپ تبدیل کند. برای مثال در هتل و یا مغازه می توانید هر صفحه ی نمایشگر مدرن را صرفا برای نمایش و اجرای یک اپلیکیشن قرار دهید.
گوگل امکان استفاده از کروم بیت را در اختیار نویسنده ی این منبع خبری قرار داده است و عملکرد آن بسیار دقیق گزارش می شود. البته نباید انتظار داشت که عملکرد این دستگاه ها مانند کامپیوتر های چهار هسته ای باشد اما با اینحال بسیار کارامد هستند.
کروم بیت در آمریکا از طریق سایت های آمازون ، Fry’s و Newegg در دسترس خواهد بود. این دستگاه همچنین در کشورهای کانادا ، دانمارک ، فنلاند ، ژاپن ، نیوزیلند ، نروژ ، اسپانیا ، سوئد ، تایوان و انگلیس عرضه می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techcrunch


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر