;
coinex

یک ایرانی تکنولوژی صفحه نمایش ها را برای کاهش مصرف باتری تغییر داد

یک ایرانی تکنولوژی صفحه نمایش ها را برای کاهش مصرف باتری تغییر داد

یکی از هموطنان عزیز کشورمان به نام دکتر پیمان حسینی بنیانگذار و مهندس شرکت Bodle Technologies، فناوری خاصی ارائه داده که در کاهش میزان مصرف انرژی صفحه نمایش و به تبع آن عمر باتری لوازم الکتریکی دارای صفحه نمایش تاثیر گذار است.
به طور خاص، عمر باتری گوشی های هوشمند توسط عوامل بسیاری تعیین می شود، اما بزرگترین سینک قدرت معمولا روی صفحه نمایش می باشد. بدیهی است نور پایین صفحه نمایش ساده ترین راه برای کم کردن سرعت مصرف باتری خواهد بود، اما توسعه ای که توسط Bodle Technologies انجام شد، می تواند مشکل را حل و فصل کند.
در حالی که این شرکت هنوز در مراحل بسیار اولیه این توسعه می باشد، قابل توجه است که گزارش شده تائیدیه مفهومی آن از دانشگاه آکسفورد اخذ شده و با رقمی که نامشخص، از این صفحه نمایش لمسی با مصرف برق ناچیز، پشتیبانی می شود.
دکتر پیمان حسینی می گوید”شما باید ساعت های هوشمند خود را هر شب شارژ کنید، که باعث کاهش سازگاری آن می شود”. “اگر شما یک ساعت هوشمند و یا عینک هوشمند داشته باشید که انرژی زیادی لازم نداشته باشد می توانید آن را فقط یک بار در هفته شارژ نمائید.”
به جای اینکه به طور مداوم یک صفحه نمایش، روشن بماند، Bodle به موفقیتی دستیافته که از موادی که تغییر فاز می دهند برای تغییر رنگ، استفاده می کنند که پالس الکتریکی ایجاد کرده و در صفحه نمایش های پیشرفته هم قابل استفاده است. با وجود استفاده از انرژی بسیار کم، Bodle ادعا می کند این صفحه نمایش در این حالت هم مانند صفحه نمایش معمولی گوشی های هوشمند شفاف است و حتی در نور مستقیم خورشید قابل مشاهده می باشد.
در حالی که رابط هایی مانند صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی برای کم کردن قدرت، دید خوانایی دارند اما رنگ و یا کیفیت تصویر سازش را کمتر از حالت های ایده آل برای دستگاه های تلفن همراه می کنند. در یک گزارش توسط Engadget آمده است که این فن آوری می تواند برنامه های کاربردی در خارج از گوشی های هوشمند داشته باشد، مانند چیزی که برای ویندوز برای فیلتر کردن نور و یا حفظ گرما اعمال شده است.
در حالی که وعده صفحه نمایش لمسی فوق العاده کارآمد است، هنوز هم راه طولانی تا وارد شدن آن به دستگاه های دارای نمایشگر در پیش رو است، ولی این تکنولوژی برای همیشه می تواند وارد تکنولوژی ساخت تلویزیون، تلفن های هوشمند، لپ تاپ، و دیگر لوازم الکترونیکی مجهز به صفحه نمایش در سراسر جهان شود.

تغییر صرفه جویی فوق العاده در این لایحه الکتریکی به تنهایی نیز خوش آیند است. لازم به ذکر نیست که این دستاورد می تواند تا چه میزان در صنعت تاثیر گذار باشد، عمر باتری ها همیشه برای افراد چالش برانگیز بوده است و حال با همت و هوشیاری این دکتر ایرانی جهان متحول خواهد شد، در نظر بگیرید که تنها نیاز باشد یک بار در هفته گوشی خود را به شارژ بزنید، چه حجم عظیمی از مصرف انرژی می کاهد! و تا چه میزان رضایت بخش است!

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر