;
coinex

یک نوجوان 14 ساله توانست مکعب روبیک را در کمتر از 5 ثانیه حل کند و سریعترین رکورد جهان را بر جای بگذارد

یک نوجوان 14 ساله در کمتر از پنج ثانیه مکعب روبیک را حل کرد. این رکورد 0.35 ثانیه کمتر از رکورد جهانی قبلی می باشد.  لوکاس اتر در مسابقات دبیرستان ریور هیل (River Hill) واقع در کلارک اسویل (Clarksville) ایلت مریلند (Maryland) توانست این مکعب 3x3 بهم ریخته را در 4.9 ثانیه درست کند.

یک نوجوان 14 ساله در کمتر از پنج ثانیه مکعب روبیک را حل کرد. این رکورد 0.35 ثانیه کمتر از رکورد جهانی قبلی می باشد.

لوکاس اتر در مسابقات دبیرستان ریور هیل (River Hill) واقع در کلارک اسویل (Clarksville) ایلت مریلند (Maryland) توانست این مکعب 3×3 بهم ریخته را در 4.9 ثانیه درست کند.

انجمن جهانی مکعب (World Cube Association) که مسئول برگزاری منظم مسابقات روبیک در سطح جهان است تایید کرد که لوکاس رکورد قبلی جهانی را شکسته است اما مجله تایم گفت که روند کلی مراحل تایید آن به عنوان یک رکورد رسمی در حال بررسی است. سریع ترین زمان قبلی توسط نوجوان دیگری بنام کالین بُرنز در مسابقات بهاره دولیستون (Doylestown) با زمان 5.25 ثانیه به دست آمده بود. این زمان هفت ماه قبل بدست آمد و متعاقب آن لوکاس آنرا بهبود بخشید و این به معنای آن است که زمان هیچ گاه در کتاب رکورد ها ثابت نخواهد ماند.

شرکت کنندگان سریعترین روبیک، 15 ثانیه زمان دارند تا قبل از شروع به درست کردن، آن را بررسی کنند. در وبسایت اسپید کیوبینگ (speedcubing) تکنیک های مختلفی از جمله ترفند های انگشت، روغن کاری و یا شل و سفت کردن فنر های داخلی آن نشان داده شده است.

زمان توسط یک تایمر اِستکمیت (StackMat) کنترل می شود. هنگامی که کیوبر (cuber، کسی که می خواهد مکعب روبیک را حل کند) دست خود را از روی این پد بر می دارد زمان محاسبه و زمانی که مجددا این پد را لمس کند زمان متوقف می شود.

رقابت های قهرمانی مکعب روبیک جهان از سال 2003 به طور مرتب هر دو سال یکبار انجام می گیرد. اولین رکورد جهانی توسط مین تاهی یک نوجوان 16 ساله ویتنامی-آمریکایی بود که با زمان 22.95 ثانیه در سال 1982 به ثبت رسید. از آن زمان تا کنون بارها این رکورد جابه جا شده است.

ویدیوی زیر چگونگی ثبت این رکورد را نشان می دهد.

.

.

.

منبع: theguardian


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر