;
coinex

انقلاب پرینتر های سه بعدی در گسترش علم

انقلاب پرینتر های سه بعدی در گسترش علم

دانشمندان از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای مطالعات خود در زمینه ی فسیلهای 170 میلیون ساله در صخره های جزیره ی Skye استفاده کردند، این امر ثابت می کند پرینترهای سه بعدی برای مسائل کم اهمیت استفاده نمی شوند.

دکتر راجر کلوز در وبلاگ iMaterialise اعلام کرد که او و همکارانش از دانشگاه آکسفورد فک فسیل شده ی ooliticus Palaeoxonodon (موجودی به اندازه ی یک موش) را کشف کردند.

تصور می شود که دایناسورهای خانواده ی Palaeoxonodon میتوانند به درک درست دندان مولر در پستانداران مدرن کمک کنند. و به لطف پرینتر های سه بعدی این بخش از علم مورد بررسی دوباره قرار می گیرد. با استفاده از پرینترهای سه بعدی مشخص شد که نمونه های موجود که به نظر می رسید از سه گونه ی متفاوت باشند ، درواقع نمونه های یک موجود هستند.
تکنولوژی پرینتر سه بعدی جایگزین صرف هزینه های گزاف برای جداسازی فک فسیل در این پروژه شد. دانشمندان از اسکنرهای X-Ray و پرتونگاری کامپیوتری در موزه ی تاریخ طبیعی استفاده کردند تا بتوانند یک مدل مجازی از این فک داشته باشند و در نهایت بتوانند یک پرینت سه بعدی از آن تهیه کنند. ( به همین دلیل است که یک شرکت پرینتر سه بعدی این خبر را گزارش می کند)

پرینت های تهیه شده از جنس پلی امید ، دارای مزیت هایی نسبت به حمل فسیلهای سنگی هستند. مانند اینکه این قطعات پرینت شده می توانند به آسانی در اختیار دانشمندان دیگر در نقاط دیگر جهان قرار گیرند ؛ و جالبتر اینکه احتمالا می توانند تنوع اندازه داشته باشند. باید توجه داشت که اندازه ی واقعی این فک کوچکتر از سکه های 20 پنی می باشد ، بنابراین دانشمندان توانستند اندازه ی پرینت ها را تا 20 برابر افزایش دهند و تحقیقات آسان تری داشته باشند.

دکتر کلوز درباره این پرینت ها گفت :” بهترین بخش داشتن پرینت های سه بعدی این بود که توانستم نمونه ها را به دوستان و همکارانم نشان دهم ؛ همه از دیدن آن شگفت زده شدند مخصوصا زمانی که شنیدند قیمت آن تنها 10 یورو می باشد.

این یک نمونه ی بزرگ از کمک پرینتر سه بعدی به تغییر علوم می باشد.

.

 با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر