;
coinex

یک تراشه جدید گوشی شما را در کمتر از 10 دقیقه شارژ می کند

یک تراشه جدید گوشی شما را در کمتر از 10 دقیقه شارژ می کند
ساعت ها انتظار برای شارژ شدن گوشی های هوشمند می تواند خیلی اذیت کننده باشد، اما ممکن است یک تراشه جدید کمک کند تا در زمان نوشیدن یک فنجان چای صبحانه، گوشی شما به شارژ کامل برسد.
یک تراشه هوشمند تقریبا به اندازه یک ناخن توسط استاد Rachid Yazami از دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور (NUS) توسعه یافته است که به شدت می تواند روش شارژ دستگاه های ما را تغییر دهد.
این تراشه به قدری کوچک است که در اکثر باتری ها قابل جاسازی می باشد، از این رو دکتر Yazami امیدوار است که این تراشه از گوشی های هوشمند گرفته تا اتومبیل های برقی در باتری آنها گنجانده شود، او قصد دارد با تسلا در مورد آنچه این تراشه می تواند برای بازار پیشروی این برند ماشین به ارمغان آورد، مذاکره ای داشته باشد.
تسلا تنها شرکتی نیست که می تواند از موهبت وجود این تراشه برخوردار شود، KVI، شرکتی که دکتر Yazami برای بازار این تراشه راه اندازی کرده است، در حال حاضر در حال برگزاری مذاکره با سونی، سانیو و سامسونگ نیز می باشد.
دکتر Yazami ادعا می کند که این تراشه، که پنج سال توسعه آن طول کشیده است، نه تنها طول مدت شارژ کامل شدن را کاهش می دهد، بلکه خطر آتش سوزی باتری را نیز کم می کند.
اگر چه خطر شکستن و آتش گرفتن یک باتری بسیار پایین است، ولی با وجود میلیاردها باتری لیتیوم یونی که سالانه تولید می شود، حتی شانس یک در یک میلیون به معنی بیش از یک هزار شکست است.
باتری های لیتیومی در حال حاضر انرژی را ذره ذره ذخیره می کنند که از گرم شدن آنها جلوگیری می کند، اما تراشه جدید اجازه می دهد تا آنها با سرعت کاملا شارژ شوند.
این کار از طریق الگوریتم منحصر به فردی انجام می شود که دقیقا میزان شارژ باقی مانده در باتری را بسته به درجه حرارت و ولتاژ به دست آمده، اندازه گیری می کند. در واقع این تراشه با یک تراشه مشابه در شارژر جفت می شود و تضمین می کند که باتری به صورت بهینه شارژ شده است.
دکتر Yazami توضیح داد: “شارژرهای کنونی سلامت یک باتری را در زمان شارژ آن تضمین نمی کنند، آنها همان مقدار از شارژ را بدون در نظر گرفتن شرایط باتری ارسال می کنند. با استفاده از این تراشه، شارژ می تواند برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری تنظیم شود”
با توجه به گفته ی دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور، این تراشه باید تا پایان سال 2016 میلادی برای صدور مجوز توسط تراشه سازان و تولید کنندگان باتری آماده شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر