;
coinex

تکنولوژی در خدمت سلامتی زمین: ساخت آجرهای زیست محیطی از بطری های پلاستیکی دور ریختنی.

آجرهای زیست محیطی. تکنولوژی در خدمت سلامتی زمین: ساخت آجرهای زیست محیطی از بطری های پلاستیکی دور ریختنی.

افزایش نگران کننده زباله ها و ضایعات پلاستیکی مساله نگران کننده ای است که همواره محیط زیست، حیات وحش و در نتیجه انسان را تحت تاثیر قرار داده است. هر ساله میلیون ها تُن پلاستیک بر روی هم انباشته می شوند و در حدود پانصد سال طول خواهد کشید تا تجزیه شوند و مجددا به چرخه طبیعت باز گردند. به همین خاطر یک محقق آرژانتینی به نام Rosana Gaggino از شورای ملی پژوهش های علمی و فن آوری (CONICET) و تیم او در فرآیند بازیافت مواد دورریختنی بطری های پلاستیکی را به مصالحی از ساختمان تبدیل کردند. ” آجرهای زیست محیطی (اکولوژیکی)”

فرآیند تولید آن بسیار ساده است زیرا بر خلاف آجر های معمولی که از سیمان و ماسه ساخته می شوند ذرات پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات (PET) با دانه های شن و ماسه جایگزین می شوند.

فرآیند تولید آن بسیار ساده است زیرا بر خلاف آجر های معمولی که از سیمان و ماسه ساخته می شوند ذرات پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات (PET) با دانه های شن و ماسه جایگزین می شوند. استفاده از بطری های پِت (PET) در سال های اخیر به شدت گسترش یافته است. دست یافتن به این آجر یک موفقیت عظیم در صنعت ساخت و ساز است زیرا خواص عایقی این آجرهای اکولوژیکی تا 5 برابر بیشتر از آجرهای معمولی است. علاوه بر این، این آجرها بسیار سبک وزن تر از آجرهای معمولی است و مقاومت بیشتری در مقابل آتش دارد. در ضمن می توان دیوارهای نازک تری با آن ساخت و این موضوع در کل یک سازه سبکتر را خلق می کند. هر آجر زیست محیطی از 20 بطری پلاستیکی ساخته می شود. جایگزینی یک محصول زیست محیطی با آجر های معمولی می تواند آلودگی های خاک را کم کند و به حاصلخیزی آن کمک نماید.

این آجرها در حال حاضر به منظور آزمایش در ساخت بعضی از خانه ها استفاده می شود و دولت آنرا برای استفاده در خانه های عمومی تایید کرده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: interestingengineering


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر