;
coinex

تکنولوژی Li-Fi با سرعتی صد برابر بیشترجایگزین Wi-Fi می شود

Li-Fi، تکنولوژی جایگزین Wi-Fi با سرعتی صد برابر بیشتر

بالاخره تکنولوژی جایگزین Wi-Fi، با نام Li-Fi در تنظیمات و شرایط جهان واقعی مورد آزمایش قرار گرفت و بنابر گزارشات اعلام شده سرعت تبادل اطلاعات در آن 100 برابر بیشتر از Wi-Fi بوده است.

طبق گزارش IBTimes، ولمنی یک استارتاپ اهل استونیا که توسعه دهنده ی لامپ های LED با تکنولوژی Li-Fi می باشد، این سیستم را در محیط های اداری و صنعتی مورد آزمایش قرار می دهد.
ولمنی در مرحله ی تست های اولیه توانست اطلاعات را با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه، از طریق این لامپ های Li-Fi ارسال کند. با این سرعت می توان یک فیلم با کیفیت HD را در عرض یک ثانیه دانلود کرد.

دیپک سلانکی ، مدیر عامل ولمنی گفت :” در حال حاضر طرح هوشمندانه ای برای محیط های صنعتی داریم، جایی که در واقع ارتباط اطلاعات از طریق نور انجام می شود. ما همچنین در حال فعالیت روی یک پروژه برای یک مشتری خصوصی هستیم، او قصد دارد در شرکت خود از تکنولوژی Li-Fi برای دسترسی به اینترنت استفاده کند.”
این تکنولوژی توسط پروفسور هرالد هاس استاد دانشگاه ایدنبرگ اختراع شده است. در تکنولوژیLi-Fi(مخفف کلمه ی Light Fidelityوفاداری نور) ، به جای انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی از یک طیف بصری استفاده می شود. در واقع از طریق لامپ هایی که به سرعت روشن و خاموش می شوند، اطاعات را برای گیرنده ارسال می شود.

در طول تهیه و تولید، سریعترین سرعت ثبت شده برای این فن آوری در محیط آزمایشگاه، 3 گیگابایت در ثانیه بوده است. دو سال قبل دانشمندان شروع به استفاده از لامپ های LED مخصوص کردند، که می توانست نور را به جریان های موازی تقسیم کند و سرعت آن را تا سه برابر افزایش دهد. تا به اینجا عملکرد سرعت آن در محیط آزمایشگاه بسیار چشمگیر بوده است، اما نتایج دقیق آن در دنیای واقعی هنوز مشخص نیست.
اعتقاد ها بر این است که این تکنولوژی برای افزایش قدرت شبکه ی نسل آینده در ارتباط با Wi-Fi استفاده می شود  و پوشش محکم تری برای سازه ها و شبکه های امن تر فراهم خواهد کرد.

.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر