;
coinex

آیا قیمت باتری ها با ایجاد باتری های جدید کم می شود؟

گروهی از محققان در فرانسه یک قدم بزرگ به سمت تامین دستگاه های ما با باتری های قابل شارژ بر اساس عنصری که به مراتب فراوانی بیشتری دارد و همچنین ارزان تر از لیتیوم می باشد، برداشته اند

گروهی از محققان در فرانسه یک قدم بزرگ به سمت تامین دستگاه های ما با باتری های قابل شارژ بر اساس عنصری که به مراتب فراوانی بیشتری دارد و همچنین ارزان تر از لیتیوم می باشد، برداشته اند. برای اولین بار، یک باتری با استفاده از یونهای سدیم در فرمت “18650” استاندارد صنعت توسعه داده شده است که می تواند در باتری های لپ تاپ، چراغ قوه و مدل S تسلا و.. مورد استفاده قرار گیرد.
ژان ماری ترنسکن از مرکز تحقیقات علمی ملی دلا توضیح می دهد که امروز باتری سدیم یون به طور مستقیم توسط الهام گرفتن از فن آوری های لیتیوم یون پرده برداری شد”
به عبارت دیگر، مانند یونهای لیتیوم در باتری های لیتیوم یون، یونهای سدیم نیز از طریق مایع در حین شارژ و چرخه استفاده بدون تغییر مواد از یک الکترود به دیگری در باتری منتقل می شوند. در حال حاضر، با اینکه محققان در حال نگه داشتن راز تجارتی آن دسته از مواد خاص می باشند اما عملکرد باتری نمونه امیدوار کننده است.
لوئیس سیمونین”یک همکار محقق در LITEN اشاره می کند:”چگالی انرژی این باتری جدید قابل مقایسه با باتری های لیتیوم یون خاص، مانند آهن لیتیوم یون یا باتری فسفات می باشد”
در حالی که مزیت لیتیم، تا به حال این بود که سبک تر از سدیم است و تامین انرژی بیشتری می کند، ولی می دانیم که این عنصر نادر است، در حالی که سدیم به صورت فراوان در دسترس می باشد، و بیش از 2.6 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد.
این تیم امیدوار است باتری سدیم یون ارزان قیمتی را به ارمغان بیاورد که بتواند در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در اسرع وقت استفاده شود.
سیمونین معتقد است:”فرمت 18650 ما را قادر می سازد اثبات مفهوم و مقایسه عملکرد باتری ها را با آن دسته از فرمت های مشابه که در حال حاضر در بازار در دسترس است، ارائه دهیم. با این حال، فرمت های دیگر نیازمند طراحی دوباره برای نیازهای جدید می باشند”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر