;
coinex

با این اپلیکیشن می توانید امواج نامرئی را ببینید

با این اپلیکیشن می توانید امواج نامرئی را ببینید
عملکرد چشم انسان شگفت انگیز است، اما تنها می توانیم باریکه های کوچکی از امواج الکترومغناطیس را ببینیم. جهانی که در آن توانایی دیدن تمام طیف های مرئی را داشته باشیم غیر قابل تصور است. با اینحال اپلیکیشن تازه ساخته شده، به نام Architecture of Radio (معماری رادیو) نمایی از آن جهان را فراهم می کند.
این اپلیکیشن تجربه ی واقعیت افزوده را ارائه می دهد؛ اگر آیفون یا آیپد خود را بچرخانید ، جهان نامرئی پیرامون از طریق دریچه ی دستگاه ها نمایان می شود. امواج کروی از ابزارهای وایرلس و برجهای مخابراتی سرچشمه می گیرد. حتی امکان مکان یابی یک ماهواره ی در حال عبور، با این اپلیکیشن وجود دارد.
منابع تامین امواج ذکر شده که از پایگاه اطلاعات عمومی جمع آوری می شوند ، در این اپلیکیشن نمایان می شود. مبنای امواج ساتع شده ، فاصله است و دستگاه شما امواج را اندازه گیری نمی کند. به بیان دیگر ، تجسم ارائه شده از اپلیکیشن جنبه ی بصری نمایشی هنری دارد و ابزار دقیقی برای تحلیل امواج الکترومغناطیس پیرامون نمی باشد. اما به هرحال بسیار جالب است.
این اپلیکیشن توسط ریچارد ویگن هلندی ، طراحی و در مرکز هنر و رسانه ی کارلسرو آلمان به نمایش گذاشته شده است. ویگن در وبسایت خود دگرگونی درک و تجربه ی روزانه را به این شکل منتشر کرده است : ” پنهان کردن نماهای تکنولوژیکی مرئی و آشکار کردن نامرئی ها ، ازجمله فعل و انفعالات ما از طریق دستگاه هایمان می باشد.” نگاه کردن به دنیای پیرامون از دروازه ی تبلتها می تواند شبیه به فیلم ماتریکس باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر