;
coinex

سلول های انرژی جدید از جلبک های دریایی

سلول های انرژی جدید از جلبک های دریایی

محققان از دانشگاه کنکوردیا در مونترال به دنبال این هستند که ببینند فراوان ترین منبع قدرتی که در عین حال در جهان نادیده گرفته شده است چیست. این گروه یک سلول انرژی اختراع کردند که برق ایجاد شده طی فرایندهای طبیعی فتوسنتز و تنفس در جلبک سبز آبی را مهار می کند.
این میکروارگانیسم، همچنین به عنوان سیانوباکتریا شناخته شده است که می توان آن را در هر اکوسیستمی در این سیاره یافت، با تنفس و فتوسنتز در حال وقوع در سلول این موجود زنده زنجیره انتقال الکترون در تمام عرض های جغرافیایی پیدا شده است.
پروفسور Muthukumaran Packirisamy استاد مهندسی کونکوردیا می گوید:”با بهره گیری از یک فرایند که به طور مداوم در سراسر جهان اتفاق می افتد، ما یک تکنولوژی جدید و مقیاس پذیر ایجاد کردیم که می تواند به راه های ارزان تر تولید انرژی بدون کربن، منجر شود”
پیش تر خبر اینکه در آلمان با استفاده از جلبک قادر به ساختمان سازیی شدند به گوش می رسید و همچنین در مقیاس کوچکتر لامپ جلبک ایجاد شده بود، اما اکنون متوجه شدیم که جلبک احتمالا بهترین پتانسیل را برای تولید انرژی به عنوان یک ذخیره کننده ی بیودیزل دارد.
نمونه ی سلول انرژی فتوسنتزی گروه کونکوردیا در حال حاضر در مقیاس کوچک تست می شود، جلبک در یک محفظه آند در کنار کاتد و غشای تبادل پروتون که این ساختار را تشکیل می دهد، قرار می گیرد. یک بار خارجی متصل به دستگاه، الکترون منتشر شده توسط جلبک ها را به سطح الکترود استخراج می کند.
با توجه به این مقاله، تیم گفته شده قادر به اندازه گیری ولتاژ مدار به اندازه ی بالای 993 میلی ولت بودند، در حالی که اوج قدرت از 175 میکرووات تحت بار خارجی 850 اهم به دست آمد. این تیم ادعا می کند که سلول میکرو فتوسنتزی انرژی (μPSC) آنها می تواند یک چگالی قدرت 36.23 میکرووات بر سانتی متر مربع، تراکم ولتاژ 80 میلی ولت بر سانتی متر مربع  و چگالی جریان 93.38 میکروآمپر بر سانتی متر مربع، را تحت شرایط تست، تولید کند.
Packirisamy می گوید که این دستگاه هنوز هم کوچکتر از آن است که در مقیاس تجاری کار کند، اما او امیدوار سلول های قدرت فتوسنتزی به زودی بتواند در دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر ها استفاده شود و شاید در نهایت به یک منبع اصلی انرژی در سراسر جهان تبدیل شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر