;
coinex

این سنسورهای متصل به پهپاد می توانند جان افراد را به هنگام وقوع بلایای طبیعی نجات دهند

سنسورهای متصل به پهباد. این سنسورهای متصل به پهباد می توانند جان افراد را در بلایای طبیعی نجات دهند

فرستادن پهباد ها به هوا به منظور کمک به ماموریت های جستجو و نجات با دوربین های مادون قرمز و حتی هوش مصنوعی که ارائه دهنده ی ابزار باارزش جدید می باشد، رفته رفته به یکی از برنامه های کاربردی قابل انتظار این تکنولوژی تبدیل می شود. اما یک شرکت به دنبال اضافه کردن لایه ی پیچیده تر دیگری به تیم های نجات رباتیک می باشد و به این منظور یک پهباد با یک پیوست راه اندازی کرده است که می تواند ضربان قلب و تنفس افرادی که به طور مثال زیر آوار گیر افتاده اند، را شناسایی کند.

این سیستم که ملقب به Lynx6-A است را می توان برای یافتن افرادی که به عنوان مثال پس از زمین لرزه و سقوط ساختمان در زیر آوار گیر کره اند و یا در جاهایی که دچار حریق شده اند و یا برای شناسایی جاسوس هایی که خود را در جایی که نباید باشند پنهان کرده اند، استفاده کرد.

این سیستم شامل یک دوربین ویدئوی کوچک اچ دی (HD) می باشد بنابراین این پهباد می تواند از دور هدایت شود و همچنین دارای یک سنسور است که می تواند تغییرات در نشانه های الکترومغناطیسی حجم آزادی از فضا را تشخیص دهد. تجزیه و تحلیل سیگنال های الکترومغناطیسی که از طریق بدن انسان تولید می شود، مشابه تکنیک استفاده شده به وسیله ی Disney – در توسعه ی یک کانسپت ساعت هوشمند می باشد که می تواند زودتر از اینکه آیتمی از اسمارت واچ را لمس کنید، آن را تشخیص دهد.

سنسورهای IntelliNet که در این Lynx6-A به کار رفته می تواند این تکنولوژی را برای گرفتن ضربان قلب و تنفس در فواصل دور اعمال کند. با فرود این سنسورها در نقاط مختلف اطراف یک سایت به شکل یک شبکه، تغییرات در نشانه ی الکترومغناطیسی این فضا، که علایمی از نشانه های زندگی هستند را می تواند شناسایی کند. سپس دیتا را به نموداری تبدیل می کند و پس از آن هم پردازش های بیشتر این نرخ تکرار می تواند تمایز بین تنفس و ضربان قلب را شناسایی کند.

دکتر فرد محمدی، رئیس IntelliNet Sensors می گوید: “با فرود از راه دور این سنسور در چندین نقطه، می توان به بهره وری فوق العاده در راه اندازی و همچنین زمان جستجو برای تشخیص افراد دست یافت. این استقرار سریع در مناطق بحرانی این امکان را می دهد که اولین پاسخ دهندگان و پرسنل اجرای قانون بتوانند جان تعداد بیشتری از افراد را در مناطق استرس زا  و محیط های پر سر و صدا نجات دهند و این قابلیتی است که در سنسورهای سنتی وجود ندارد.”

این کمپانی می گوید: “می توان این ماژول را بر روی هر پهباد کوچک و کم هزینه ای متصل کرد. راجع به قیمت خود این Lynx6-A حرفی زده نشده اما گفته می شود تولید این سیستم رو به اتمام است و به زودی آن را در سراسر جهان شاهد خواهیم بود.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر