;
coinex

چگونه برای اندازه گیری و کنترل نور از انرژی هدر رفته استفاده کنیم؟

چگونه برای اندازه گیری و کنترل نور از انرژی هدر رفته استفاده کنیم؟

ما در دوره ای از فن آوری های هوشمند و سازگار با محیط زیست زندگی می کنیم. روندی که عضو ضروری آن صنعت روشنایی است. هر منبع نور نشان دهنده ی یک منبع انرژی می باشد، انرژی که تقریبا به طور کامل به هدر رفته است. آیا نمی شود انرژی هدر رفته را مهار کرد و مسیر آن را برای استفاده در جای دیگر تغییر داد؟
iLumTech فن آوری سنسور موجود محیط با فن آوری های هوشمند را برای بازار سنسور برداشت انرژی محیط (EHA) ترکیب کرده، که توسط یک سلول فتوولتائیک طراحی شده است. اندازه ی این سلول یک مصالحه بین برداشت بهینه سازی شده و کاربرد عملی می باشد. بسته به محل سنسور، با وجود اینکه داده ها نیاز به یک دستگاه کنترل توان برای تسهیل مقررات روشنایی دارند، قادر به پنج اندازه گیری در هر دقیقه می باشد. رابط بلوتوث هوشمند (بلوتوث 4.1) برای انتقال بی سیم داده های اندازه گیری استفاده می شود. همانطور که به اندازه کافی انرژی عرضه شده توسط سلول های فتوولتائیک برای ایجاد اتصال وجود ندارد، داده ها با استفاده از حالت پخش اعلانی منتقل می شوند. حالا که بلوتوث هوشمند در حال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در گوشی های هوشمند و تبلت ها می باشد، داده های منتقل شده توسط سنسور EHA به راحتی می توانند تقریبا در هر دستگاه اندروید با نرم افزار مناسب نصب شوند.
به منظور تسهیل کنترل، iLumTech بلوبریج (BlueBridge ) را توسعه داده است که رابط بین بلوتوث هوشمند و باس های استاندارد DALI می باشد. بلوبریج به طور مستقیم از باس DALI تامین انرژی می کند بنابراین هیچ منبع قدرتی لازم نیست. با استفاده از بلوبریج می توان کنترل کامل نصب و راه اندازی DALI را به دست گرفت، حتی کنترل 8 نوع دستگاه هم امکان پذیر است (کنترل رنگ). این رابط کاربری گرافیکی یک برنامه قابل اجرا بر روی دستگاه های آندروید می باشد که از بلوتوث هوشمند پشتیبانی می کند. ویژگی های کنترل بلوبریج را می توان به طور کلی و یا با هر نوع نصب و راه اندازی DALI در طیف وسیعی از بلوتوث هوشمند (تا 50 متر بدون موانع) استفاده کرد. علاوه بر این، بلوبریج به طور کامل با سنسور EHA سازگار است. با استفاده از این برنامه، کاربران می توانند یک حلقه مقررات ساده که اطلاعات را از سنسور EHA و کنترل نور سفید قابل تنظیم می خواند و از بلوبریج به عنوان یک رابط با باس DALI استفاده می کند، پیکربندی کنند.
سنسور EHA یک راه حل کوچک برای اندازه گیری دقیق و واقع بینانه ی شدت نور مهار شده و ارزش CCT در محل کار، ادارات و خانه ها است. ترکیب بلو بریج و سازگاری با بلوتوث هوشمند، داده های راحت و کنترل بی سیم راه اندازی شبکه های DALI از کیفیت نور در برنامه های مختلف را ارائه می دهد.
سنسور EHA شرایط نور را در منطقه شار روشنایی و درجه حرارت رنگ های همبسته (CCT) در درجه کلوین تشخیص می دهد. این اندازه گیری به طور خودکار اجرا می شود و با تغییر دامنه ی خودکار و اندازه گیری شدت روشنایی در محدوده ی 100 LX تا 12،000 LX همراه است در حالی که طیف وسیعی اندازه گیری CCT از 2500 کلوین تا 8000 کلوین می باشد. برای ارتباط، این سنسور از بلوتوث کم انرژی استفاده می کند. با توجه به مدار بایاس برداشت انرژی این دوره اندازه گیری می تواند تا 20 ثانیه بسته به سطح نور محیط افزایش یابد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: interestingengineering


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر