;
coinex

باکتری های روده می تواند کلیدی برای مبارزه با چاقی باشد

باکتری های روده می تواند کلیدی برای مبارزه با چاقی باشد

چاقی در سراسر جهان در حال افزایش است، و اگر به آن توجه نشود می تواند عواقب جدی برای سلامت کلی ما در دهه های آینده داشته باشد. با این حال، معلوم شده که باکتری های زنده در روده می توانند مقدار غذایی که می خوریم را کنترل کنند، که در واقع با این راه در آینده می توان کنترل اشتها را تغییر داد.
میکروب روده پروتئینی تولید می کند که قادر به سرکوب اشتهای موش و موش صحرایی می شود، و این دلیلی برای این باور بود که همان روند در انسان رخ می دهد. در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه رواِن فرانسه دریافتند که پروتئین تولید شده توسط باکتری E.coli پس از تاثیر تغذیه و انتشار سیگنال به مغز، نورون تنظیم اشتها را نیز فعال می کنند.
نویسندگان این مطالعه مشاهده کردند که پس از 20 دقیقه مصرف مواد مغذی از غذا، E. coli در روده ظاهر می شود و شروع به تولید پروتئین های مختلف می کند. این مدت مصادف با میانگین زمانی است که یک فرد بعد از مصرف غذا شروع به احساس سیری می کند.
همچنین در این مطالعه با تزریق دوز های کمی از پروتئین های این باکتری به افراد مورد آزمایش، مصرف مواد غذایی آنها کاهش یافت. این پروتئین ها آزادسازی پپتید YY، هورمونی که به ایجاد احساس سیری مرتبط است را تحریک می کنند. همچنین ClpB، که یکی از پروتئین های تولید شده در زمانی است که باکتری های روده اشباع شدند، نورون های کاهش اشتها را افزایش می دهد.
Sergueï Fetissov راهنمای این پژوهش می گوید “ما در حال حاضر فکر می کنیم باکتری به طور فیزیولوژیکی بلافاصله پس از ارائه مواد مغذی با ضرب و تحریک آزادسازی هورمون سیری با همکاری روده، اشتها را تنظیم می کند”، “علاوه بر این، ما معتقدیم میکروب روده، پروتئین هایی تولید می کند که می توانند در دراز مدت در خون بمانند و مسیر مغز را تغییر دهند.”

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر