;
coinex

مارک زوکربرگ توضیح می دهد که چرا سهام فیس بوک خود را مستقیما به یک موسسه خیریه نمی بخشد

زوکربرگ به جای اینکه سهام فیس بوک خود را که حدودا 45 میلیارد می شد مستقیما به یک موسسه خیریه و یا بنیاد سنتی واگذار کند، آن را وقف طرح شرکت مسئولیت محدود خیریه زوکربرگ چان خود و همسرش کرد.

مارک زوکربرگ در روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد با 99٪ از ثروت خود یک بنیاد بنا کند، که با انتقاداتی مواجه شد.
زوکربرگ به جای اینکه سهام فیس بوک خود را که حدودا 45 میلیارد می شد مستقیما به یک موسسه خیریه و یا بنیاد سنتی واگذار کند، آن را وقف طرح شرکت مسئولیت محدود خیریه زوکربرگ چان خود و همسرش کرد.
از آنجا که این موسسه یک شرکت مسئولیت محدود است، می تواند کارهایی مانند سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی و کسب درآمد انجام دهد که اکنون علل این طرح سرمایه گذاری زوکربرگ روشن خواهد شد.
روز پنجشنبه، مدیر عامل شرکت فیس بوک بیانیه ای نوشت و دلیل اینکه او و همسرش، پریسیلا چان، تصمیم به رفتن به مسیر متفاوتی گرفته اند و نه اینکه فقط پول خود را در میان سازمان های خیریه ی در حال حاضر شناخته شده تقسیم کنند، را توضیح داد.
در مورد اینکه چرا یک شرکت مسئولیت محدود و نه یک بنیاد سنتی می گوید: “طرح زوکربرگ چان به عنوان یک شرکت مسئولیت محدود به جای یک موسسه با ساختار سنتی، قادر به دنبال کردن ماموریت با بودجه سازمان های غیر انتفاعی، سرمایه گذاری خصوصی و شرکت در بحث سیاست، می باشد که در هر مورد با هدف ایجاد یک تاثیر مثبت در مناطق مورد نیاز، سود خالص از سرمایه گذاری برای پیشبرد این ماموریت استفاده می شود. ”
در مورد اینکه آیا او با استفاده از آن قصد ممانعت از دادن مالیات و مزایای آن را دارد توضیح داد: “با استفاده از یک شرکت مسئولیت محدود به جای یک بنیاد سنتی، ما هیچ کمک مالی برای مالیات از انتقال سهام به طرح زوکربرگ چان دریافت نخواهیم کرد، اما با دست آوردن انعطاف پذیری، اجرای ماموریت خود را موثر تر خواهیم ساخت. در واقع، اگر ما سهم خود را به یک بنیاد سنتی منتقل می کردیم، می توانستیم مزایای مالیاتی فوری دریافت کنیم، اما با استفاده از یک شرکت مسئولیت محدود این اتفاق نمی افتد و درست مثل هر کس دیگری، از سود سرمایه، مالیات پرداخت خواهیم کرد ”
و در مورد نواحی سرمایه گذاری این بنیاد توضیح داد: “نواحی تمرکز اولیه ما در بخش های یادگیری شخصی، درمان بیماری، اتصال مردم و ایجاد جوامع قوی است، در حال حاضر بسیاری از این سرمایه گذاری طی پنج سال در این بخش ها عملی می شود، در واقع در آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، دسترسی به اینترنت و … و شما می توانید خلاصه ای از سرمایه گذاری های ما در صفحه جدول زمانی طرح زوکربرگ چان ” ببینید.
زوکربرگ در مورد زمانی که آنها در این سازمان شروع به کار می کنند، می گوید که پس از مرخصی والدین،(فرزند او تازه به دنیا آمده است) کار آغاز خواهد شد.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر