;
coinex

آمازون می خواهد واقعیت افزوده بدون هدست را به فضای خانه بیاورد

آمازون می خواهد واقعیت افزوده را بدون هدست به فضای خانه بیاورد

در حال حاضر صنعت واقعیت افزوده روی هدست هایی مانند هولولنز مایکروسافت، متمرکز شده است که در بازارهای ردموند به عنوان یک ابزار انقلابی برای تجربه بازی، طراحی سه بعدی، مدل سازی، و آموزش در کلاس درس استفاده می شود. اما اگرچه هدست عملکرد خوبی در اتصال عناصر مجازی و فیزیکی با استفاده از هولوگرام دارد، اما بزرگترین محدودیت این است که نیازمندی به آنها وجود داشته باشد. بنابراین اگر هدست را بتوان از این سیستم حذف کرد، کاربرد دلپذیر تری مهیا خواهد شد.
حال با توجه به پتنت جدید آمازون، البته اگر عملی شود، سیستم واقعیت افزوده پس از آن، مدت زمان زیادی نیازمند هدست نخواهد بود. در واقع همه افرادی که وارد فضای واقعیت افزوده ی اتاق شوند قادر به تعامل با آن می باشند.
دفتر پتنت و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به آمازون به خاطر دو پتنت جایزه اهدا کرد. پتنت A، که در واقع نگاشت عمق مبتنی بر بازتابنده از یک صحنه، می باشد و پتنت B، که جزئیات راه حل آمازون برای ردیابی شیء در یک محیط سه بعدی را بیان می کند.

نگاشت عمق مبتنی بر بازتابنده از یک صحنه

پتنت A بیان می کند، که عمق یک یا چند شئ در یک صحنه ممکن است از یک سیستم که یک منبع نور و یک مکانیسم شاتر مرتبط با آن دارد، مثلا یک دوربین و یک بازتابنده، استفاده کند.
با توجه به گزیده ای از پتنت A: “در حالت تخصصی تر، منبع نور ممکن است نوری ساتع کند که مستقیم به سمت صحنه بتابد(اولین مجموعه از پرتوهای نور) و نور تابیده شده به سمت بازتابنده (مجموعه دوم از پرتوهای نور) با استفاده از مکانیزم شاتر اتفاق افتد.” ” پس از آن، بازتابنده ممکن است منعکس کننده مجموعه دوم از پرتوهای نور به صحنه باشد. سپس دوربین از تصویر اول که مربوط به اولین مجموعه از پرتوهای نور است عکس می گیرد و تصویر دوم که مربوط به مجموعه دوم از پرتوهای نور می باشد را نشان می دهد .”
تصویر زیر می تواند به درک این توضیحات کمک کند.

نگاشت عمق مبتنی بر بازتابنده از یک صحنه
ردیابی تصویر در یک محیط سه بعدی

گزیده ای از پتنت B “در یک پیاده سازی خاص، تصاویر سه بعدی از محیط زیست گرفته می شود و اشیاء دو بعدی همراه با محیط تولید می شود”. “همپوشانی بین مناطقی که توسط خطوط دوبعدی از اشیاء ایجاد می شود در تصاویر سه بعدی برای تعیین اینکه آیا تعریف یک شی در تصویر سه بعدی اول همان شی در یک تصویر سه بعدی دوم این است، استفاده شود که پس از آن به تصرف تصویر سه بعدی اول درمی آید. “

تصویر زیر می تواند به درک این توضیحات کمک کند.

ردیابی تصویر در یک محیط سه بعدی
با توجه به گزارشی از WIRED، چندین شرکت تکنولوژی نیز روی یک تکنولوژی مشابه با این، سرمایه گذاری کرده اند. اپل، با پروژکتور اپل خود و مایکروسافت، با Illumiroom خود نمایش داده اند که چگونه محیط دیجیتال می تواند تولید شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر