;
coinex

ارسال نامه به مریخ چقدر هزینه دارد؟

ارسال نامه به مریخ چقدر هزینه دارد؟

حتما می دانید که در این موقع سال، که به عید کریسمس افراد مسیحی نزدیک می شویم، بیشتر کودکان آنان دوست دارند به بابا نوئل در قطب شمال نامه ارسال کنند، اگر چه این هنوز یک کار دلهره آور برای خدمات پستی، می باشد و در واقع نمی دانند با این گونه موارد چطور برخورد کنند، اکنون یک پسر پنج ساله از انگلستان تصمیم گرفته که نامه ای به مکان دورتر بفرستد، او می خواهد نامه ای به مریخ ارسال کند.
بنابراین این پسر که نام او الیور گیدینگز می باشد، در یک درخواست، به پست الکترونیکی سلطنتی (خدمات پستی بریتانیا) در مورد اینکه هزینه تمبر برای ارسال نامه خود به سیاره سرخ چقدر می باشد، سوال پرسیده است. البته، آن سازمان هیچ نظری نداشته، اما مقامات با کارشناسان در ناسا مشورت کردند تا برآوردی از این هزینه اعلام کنند.
برای شروع، ارسال چیزی به مریخ حتی اگر به اندازه یک نامه ی معمولی کوچک باشد، کار آسانی نیست. این نامه باید به مریخ منتقل شود، جایی که خارج از سرزمین های هر سازمان پستی بر روی زمین است و این حمل و نقل آسان نیست زیرا یک شاتل به مریخ هر روز وجود ندارد.
بنابراین برای ارسال یک نامه به مریخ، نامه باید در یک موشک به فضا پرتاب شود تا روی این سیاره سرخ قرار گیرد و بدیهی است که هزینه این کار گران خواهد بود. ناسا به این پسر بچه گفته است که آخرین سفر به مریخ حدود 700 میلیون دلار هزینه داشته است.
یک نماینده از این آژانس فضایی بیان کرده است که: ” در هزینه رسیدن به مریخ مقدار سفینه فضایی با توجه به وزن آن، تاثیر دارد، چیزی حدودا با وزن 100 گرم [حدود 3.5 اونس] تقریبا 18،000 دلار هزینه خواهد داشت” که با این وجود هزینه تمبر پستی 36،000 دلار آمریکا خواهد بود.
البته، هزینه فقط یک عامل در ارسال نامه این پسر بچه به مریخ است. مسئله زمان هم وجود دارد. راکت فقط با هدف ماموریت به سیاره سرخ، راه اندازی می شود، و هیچ سازمان فضایی تاریخ راه اندازی رسمی برای ماموریت بعدی ندارد. بنابراین به احتمال زیاد این پسر بچه تا زمانی نامه اش از زمین به مقصد مریخ خارج شود، به یک فرد بالغ تبدیل خواهد شد.

البته، سازمان های خصوصی به این منظور وجود دارد. شرکت هایی مانند SpaceX در حال حاضر برنامه ای برای ساخت موشک و کپسول دارندکه می تواند انسان را به سیاره سرخ حمل کند، همچنین در حال توسعه فن آوری برای سکونت انسان در فضا می باشند. اما حتی با توجه به این ها، باز هم سفر بعدی به مریخ احتمالا در آینده ای نزدیک رخ نخواهد داد.

با این حال، شاید این داستان الیور جوان را تشویق کند تا در آینده تبدیل به یک فضانورد شود و یکی از اولین کسانی باشد که پا بر روی مریخ می گذارند و در این صورت، او می تواند نامه خود را نیز به همراه داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر