;
coinex

DJI Zenmuse XT قابلیت تصویربرداری حرارتی را برای غلبه بر گرما به ارمغان می آورد

DJI Zenmuse XT. سازنده ی چینی هواپیماهای بدون سرنشین DJI، ساخت این محصول فوق العاده ی خود را ادامه داده و هم اکنون هم پهبادی با قابلیت حرارتی ارائه می دهد

سازنده ی چینی هواپیماهای بدون سرنشین DJI، ساخت این محصول فوق العاده ی خود را ادامه داده و هم اکنون هم پهبادی با قابلیت حرارتی ارائه می دهد بنابراین این هواپیماهای بدون سرنشین می توانند موارد غیر قابل محسوس را مشاهده کنند. این شرکت که برای عرضه ی این محصول با این قابلیت عالی مشغول است، هم اکنون برای توسعه ی این دوربین جدید به نام DJI Zenmuse XT با متخصصان تصویربرداری حرارتی FLIR همکاری به عمل آورده اند.

این Zenmuse XT که برای یکپارچه کار کردن با Inspire 1 و Matrice M100 طراحی شده است، می تواند در ارتباط با وجود نشانه های انبورد مورد استفاده واقع شود که در این راستا می توان به مواردی مانند ویدئوی با وضوح بالا از طریق Lightbridge، عملکرد لبه ای جالب، سیستم نگه دارنده ی خیلی محکم و بازگشت به خانه می باشد.

این دوربین از همان نگه دارنده ای استفاده می کند که در دوربین های Zenmuse X3، X5 و X5R به کار رفته است و حرکت دایره ای ۳۶۰ درجه ای به نمایش می گذارد و بالقوه این مدل را برای نگه داشتن دوربین Osmo هم مفید می سازد، اما DJI این موضوع سازگاری با Osmo را تایید نکرده است.

این Zenmuse XT که برای یکپارچه کار کردن با Inspire 1 طراحی شده است، می تواند در ارتباط با وجود نشانه های انبورد مورد استفاده واقع شود

دوربین های چند طیفی که در این پهبادها به کار رفته جدید نیستند. خود FLIR اخیرا به طور مستقل محصولاتی توسعه داده است اما این اولین بار است که روی محصولی تمرکز کرده است که به طور ویژه برای ادغام با محصولات  DJI -که هم اکنون از پیشرفته ترین و محبوبترین محصولات موجود در بازار است- طراحی می شود.

این دوربین جدید FLIR با تولید عکس هایی با وضوح ۳۳۶ در ۲۵۶ و یا ۶۴۰ در ۵۱۲ پیکسلی، با اسکن اینفرارد 50mK در ۶۴۰/۳۰ فریم در ثانیه و یا ۳۳۶/۶۰ فریم در ثانیه، حساسیت فوق العاده ای را برای یک محصولی که از نوع پیشرفته می باشد ولی برای استفاده ی افراد آماتور مناسب است، فراهم می کند. DJI می گوید این سطح حساسیت برای ارائه ی اندازه گیری درجه حرارت دقیق برای تجزیه و تحلیل مناسب و دیتای تلمتری قوی کافی می باشد.

DJI می گوید: “هر دوربین با ۴ لنز برای استفاده های مختلف در دسترس قرار می گیرد. ثبات و کنترل این دوربین با استفاده از یک نگه دارنده ی سفارشی DJI تصاویر شفاف، واضح و حرکت چرخشی یکپارچه ۳۶۰ درجه ای فراهم می کند.”

اما استفاده از این دوربین های چند طیفی برای پهبادها چه مزیتی دارد؟ با توجه به کاربردهای مختلف پهبادها در کشاورزی، آتش نشانی و عملیات جستجو و امداد و نجات، به عنوان یک استفاده ی ابتدایی می توان گفت که این دوربین FLIR این امکان را می دهد که کاربر بتواند تغییرات غیر قابل مشاهده در دما را به وضوح ببیند و در نتیجه نمایشی از تجهیزات و یا ساختمان ها و یا محل افراد را که در معرض آتش سوزی قرار گرفته اند را ارائه می دهد.

این دوربین FLIR این امکان را می دهد که کاربر بتواند تغییرات غیر قابل مشاهده در دما را به وضوح ببیند و در نتیجه نمایشی از تجهیزات و یا ساختمان ها و یا محل افراد را ارائه می دهد.

بنیانگذار DJI می گوید: “اگرچه صنعت پهباد درصدد است به بینشی برسد که بتواند تشخیص دهد که چگونه می تواند برای رشد محصولات در زمینه ی کشاورزی و یا پی بردن سریع به پراکندگی آتش سوزی موثر واقع شود، با این حال اضافه کردن تصویربرداری حرارتی به عنوان یک گزینه ی سنسور اضافی برای پلتفرم های هوایی، امکانات و استفاده های جدید و نواورانه ای را برای کاربران ارائه می دهد. “

همراه با این سخت افزار جدید، نرم افزار جدید بهبود تصویر هم منتشر خواهد شد. DJI می گوید که این نشان هایی که توسط FLIR منتشر می شود، شامل: بهبود جرئیات دیجیتالی (DDE)، بهینه سازی هوشمند صحنه (SSO)، افزایش کنتراست فعال (ACE) که کنتراست صفحه را نسبت به درجه حرارت تنظیم می کند و IBHEQ برای ایجاد بهترین کیفیت تصویر می باشد؛ می باشد.

جزئیات مربوط به قیمت گذاری آن هنور اعلام نشده است و قرار است در فصل اول سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر