;
coinex

چگونه فردا شاهد بارش شهاب سنگ ها باشیم

چگونه و چطور شاهد بارش شهاب سنگ ها باشیم

یکی از تماشایی ترین مناظر بارش شهاب سنگ در سال، روز یکشنبه رخ می دهد. همه ساله در این بازه ی زمانی، همزمان با گذر زمین از میان دم شبه ستاره ی کوچکی به نام فایتون 3200، بارش شهاب سنگ های صورت فلکی جوزا اتفاق می افتد. زمانیکه توده ای درشت از ذرات شبه ستاره با اتمسفر برخورد داشته باشد، می سوزد و در نتیجه باریکه ای از نور را در پهنه ی آسمان به وجود می آورد؛ این منظره شبیه به شلیک ستاره هاست.

طبق گزارش Space.Com  بارش شهاب سنگ، شب یکشنبه 13 دسامبر (فردا) آغاز، و زمان اوج آن ساعت 1 بعدازظهر به وقت استاندارد غرب، در روز دوشنبه 14 دسامبر رخ خواهد داد.

بنا بر پیش بینی ناسا اگر به آسمان نگاه کنید می توانید در هر ساعت 120 شهاب سنگ (تقریبا 2 شهاب سنگ در هر دقیقه) ببینید. احتمالا قادر خواهید بود در تمام آسمان آنها را ببینید؛ اما تمرکز اصلی آنها در شرق آسمان، در نزدیکی ستاره ای به نام کاستور خواهد بود.

در بعضی از مواقع بارش شهاب سنگ های جوزا نمایش نور بهتری نسبت به بارش شهاب معروف،Perseid دارد، (این رویداد در ماه های جولای و آگوست رخ می دهد). خوشبختانه بارش امسال یکی از بهترین آنها خواهد بود. از آنجاییکه وقوع بارش جوزای امسال با ماه جدید (اول ربیع الاول که هلال ماه بسیار باریک است) همزمان خواهد بود، بنابراین آسمان بسیار مناسب و تاریکیرا برای مشاهده ی در اختیار خواهیم داشت.

بهترین شانس تماشای این منظره ی شگفت انگیز با دور شدن از نورهای شهری امکان پذیر است. شهاب سنگ هادر تمام گستره ی آسمان قابل مشاهده هستند اما باید کمی به چشمانتان فرصت دهید تا بهتاریکی عادت کنند.

اگر فرصت فرار از شهر را ندارید برنامه ی آنلاین SLOOTH به طور زنده ضبط و پخش آن را در روز یکشنبه ساعت 8 بعدازظهر به وقت استاندارد غرب، به عهده دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر