;
coinex

دانشمندان ایمپلنتی ایجاد کردند که می تواند خشکی چشم را درمان کند

دانشمندان ایمپلنتی ایجاد کردند که می تواند خشکی چشم را درمان کند

سندروم خشکی چشم که ناشی از کمبود یا فقدان مزمن اشک و رطوبت سطح چشم است، یکی ازمعمول ترین بیماری های چشمی در دنیا می باشد. این بیماری که به صورت نادری می تواند حتی منجر به از دست دادن بینایی هم شود، دردناک است و در مواردی باعث ایجاد زخم بر روی قرنیه می شود. با این حال باید گفت که امید تازه ای برای افراد مبتلا به این بیماری وجود دارد. دانشمندان دانشگاه استنفورد، یک ایمپلنت ایجاد کرده اند که می تواند اشک بیشتری تولید کند.

این دستگاه که به طول ۱۶ میلی متر و عرض ۴ میلی متر و ضخامت ۲ میلی متر می باشد توسط تیمی به رهبری Daniel Palanker توسعه یافته است.

در تست های آزمایشگاهی، آن را در زیر غده ی اشکی تحتانی در چشم یک خرگوش کاشتند. هنگامی که به صورت بی سیم فعال شد، این ایمپلنت این غده را تحریک کرد و در نتیجه ی این امر حدود ۵۷ درصد اشک بیشتر تولید کرد.  هنگامی که دانشمندان از این دستگاه برای تحریک مسیر عصبی آوران –مسیر بین مغز و نورون های حسی در چشم- در حیوانات استفاده کردند، پاسخ حتی بهتری را هم دریافت کردند.

بنا به گفته ی این محققان، محتوای چربی و پروتئینی این اشک های مصنوعی تولید شده هنوز هم به تجزیه و تحلیل نیاز دارد.

این ایمپلنت در حال حاضر تحت آزمایش های بالینی به منظور به دست آوردن تایید FDA می باشد و پس از آن هم امید است که ظرف یک سال این دستگاه برای استفاده های تجاری در دسترس قرار گیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر