;
coinex

بعد از فیسبوک گوگل نیز در مقابل نظریه عدم وجود افراد مسلمان در آمریکا بیانیه داد

بعد از فیسبوک گوگل نیز در مقابل نظریه عدم وجود افراد مسلمان در آمریکا بیانیه داد

مدیر عامل گوگل سوندار پیچای: اجازه ندهید که ترس باعث شکست ارزش های ما شود
به لطف اظهارات دونالد ترامپ، اخیرا موجی در رسانه ها به راه افتاده است که مبنی بر عدم وجود افراد مسلمان در آمریکا می باشد. اما در محیط کسب و کاری این موج در جهت عکس هدایت می شود. مدیر عامل گوگل سوندار پیچای در مقابل امواج اخیر در مورد تبعیض علیه مسلمانان، داستان مهاجرت خود از هند به آمریکا را بازگو می کند و می گوید این مهاجرت ها با ایده های مختلف باعث تنوع و تقویت کسب و کارها می شود.
پیچای می گوید: “میلیون ها بار گفته شده که امریکا سرزمین فرصت برای میلیون ها مهاجر است و این یک مفهوم انتزاعی نیست، اما به قابلیت های این مهاجران نیز باز می گردد. به همین دلیل است که صحبت هایی که این روزها در اخبار به گوش می رسد بسیار بسیار مأیوس کننده است، اینکه گفته می شود این کشور بدون ایده ها و کمک های برخی از افراد، تنها به دلیل جایی که از آن آمده اند و یا مذهبشان، به مکان بهتری تبدیل می شود”
با این گفته ها پیچای هم به دسته ی مدیران بزرگ دره سیلیکون که در برابر اخبار روزهای اخیر و اظهارات ترامپت واکنش نشان داده اند، می پیوندد. روز چهارشنبه، مدیر عامل شرکت فیس بوک مارک زوکربرگ نیز فیس بوک را “محافظ حقوق مسلمانان دانست” و بیان کرد که این شبکه اجتماعی یک محیط امن و آرام برای همه افراد است. این نظرها باعث بیانیه ای از سوی اریک اشمیت شد، او رهبران دولت و صنعت فن آوری را به استفاده از قدرت خود برای “مبارزه گسترده برای پیشرفت بشر” فراخواند.
شایان ذکر است که با وجود سابقه ی درخشان پیچای در گوگل، جایی که او آن را “مخلوط پر جنب و جوشی از نژادها و فرهنگ ها” می بیند، گوگل و رقبای آن کار زیادی پیش رو دارند که با گنجاندن این تنوع افراد و ایده ها پیش می رود. مهاجرت یک مسئله ویژه در میان نخبگان دره سیلیکون است که می خواهند استعداد های بین المللی را بدور از سیاست های دولت برای پیشرفت، در کنار هم جمع کنند. اصل بر این است که ریشه ی اینگونه تبعیضات علیه قومیت ها برچیده شود. در عصر تکنولوژی حال حاضر جایی برای محدود کردن افرا،د باقی نیست.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر