;
coinex

پانل های خورشیدی انعطاف پذیر و قابل حمل برای شارژ گوشی های هوشمند

از پانل های خورشیدی انعطاف پذیر و قابل حمل HeLi-on برای شارژ گوشی های هوشمند خود استفاده کنید.

از پانل های خورشیدی انعطاف پذیر و قابل حمل HeLi-on برای شارژ گوشی های هوشمند خود استفاده کنید.

پانل های خورشیدی کامپکت که در حال حاضر شناخته شده هستند، با قابلیت حمل تجاری آن برای تولید عملی برق در دوره های کوتاه مدت، بسیار کوچک هستند. طراحی های جدیدی از جمله Yolk Solar Paper قادر به تولید برق بیشتر هستند و در عین حال مشخصه ی باریک بودن را هم حفظ می کنند، اما این محصول HeLi-on علاوه بر قابلیت گسترده شدن به منظور تولید برق قابل حمل با سلول خورشیدی انعطاف پذیر، به صورت رولی جمع می شود و می توان آن را برای دریافت اشعه ی بیشتر هم به صورت گسترده پهن کرد.

برخلاف روش چاپ پانل خورشیدی که اوایل امسال دیده شد، این محصول با سلول های خورشیدی پلیمری چاپ شده به صورت مستقیم با یک فویل پلاستیکی طراحی شده است. مواد مبتنی بر کربن به کار رفته در این محصول، تجدید پذیر و غیرسمی هستند و برای رول شدن و ذخیره سازی مناسب، به اندازه ی کافی نازک هستند. این پانل اتعطاف پذیر به ضخامت نازکتر از یک میلی متری است که این امکان را فراهم می کند که مانند یک نوار باز شود و در نهایت پس از استفاده رول شود و در نهایت هنگامی که کاملا جمع شده به ابعاد ۲.۸×۳.۶×۱۱.۳ سانتی متری در می آید و وزن آن ۱۰۵ گرم است.

این صفحه که شامل یک باتری قابل شارژ داخلی ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی است، می تواند برق تولید شده به وسیله ی پانل خورشیدی انعطاف پذیر را ذخیره کند. این سلول های خورشیدی که برای تولید ۳ وات توان در شرایط استاندارد طراحی می شوند، از طریق یک پورت یو اس بی برای شارژ دستگاه های دیگر استفاده می شوند. اگر نور خورشید وجود نداشته باشد، باتری HeLi-on از طریق هر آداپتور دیواری یو اس بی، مانند یک پاور بانک معمولی شارژ می شود.

هیچ صحبتی راجع به دوام این پانل ها نشده اما این استارتاپ دانمارکی می گوید که این پانل ها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی در فضای باز طراحی شده اند. این وسیله ضد آب نیست ولی در صورتی که کثیف یا خیس شود، می توان آن را تمیز و یا خشک کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر