;
coinex

دستکش رباتیکی به جای چشم برای نابینایان

دستکش رباتیکی به جای چشم برای نابینایان

دستکش رباتیکی جدید برای افراد نابینا این امکان را فراهم می کند تا قادر به دیدن اجسام شوند. این دستکش می تواند محیط اطراف را شناسایی کند. کسانی که با مشکل بینایی مواجه هستند، از این پس می توانند با دست خود اجسام را ببینند. افراد نابینا که برای جهت یابی به دیگران و یا چوب پیاده روی متکی هستند، یا حتی به اندازه کافی با محیطی که در آن قرار گرفته اند آشنا نیستند، با استفاده از این دستکش استقلال می یابند.
به لطف محققان دانشگاه نوادا، رینو و دانشگاه آرکانزاس، یک دستکش رباتیکی ساخته شده است که اجازه خواهد داد افراد نابینا آنچه را که لمس می کنند ببینند. این بداین معنی است که نابینایان برای درک ماهیت اشیائی مانند فنجان، دستگیره در و غیره نیاز به لمس طولانی مدت آنها ندارند.
سنسورهای لمسی و درجه حرارت در کنار دوربین با وضوح بالا و میکروفن در این دستگاه به کار رفته است. همه این مشخصات این امکان را بوجود می آورد که این گجت پوشیدنی، مکان، شکل و اندازه جسم مورد نظر را دریابد. البته این دستگاه هنوز در حال توسعه است و هیچ خبری در مورد زمانی که در دسترس عموم قرار می گیرد وجود ندارد. شن می افزاید: “نه تنها این دستگاه به افراد نابینا کمک می کند بلکه روش و فن آوری که این گجت را به واسطه آن توسعه داده ایم، پتانسیل بسیار زیادی در پیشبرد استقلال یک ربات کوچک و پوشیدنی دارد.”
این سیستم کوچک شده افراد نابینا را قادر به شناسایی و حرکت اشیاء موجود در محیط اطراف خود خواهد کرد، که هم برای حرکت و هم برای چیزهای ساده تر مانند گرفتن یک دستگیره یا برداشتن یک شیشه مناسب است. محققان امیدوارند شاهد گسترش کاربردهای بالقوه دستکش رباتیکی باشند؛ به طور مثال در اکتشاف فضا، نظارت نظامی، انتظامی و جستجو و نجات شاید بتوان از این فن آوری بهره مند شد. ما در عصر و زمانی زندگی می کنیم که دیگر معلولیت های جسمی مانع پیشرفت ها نمی شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر