;
coinex

تیم کوک، مدیر عامل اپل: “اپل هنوز هم شرکت استیو جابز است”

بخشی از برنامه یک شنبه شب برنامه 60 دقیقه شبکه CBS به اپل اختصاص داشت و قسمتی از آن نیز، مختص به مصاحبه ای با تیم کوک، مدیر عامل اپل بود.

بخشی از برنامه یک شنبه شب برنامه 60 دقیقه شبکه CBS به اپل اختصاص داشت و قسمتی از آن نیز، مختص به مصاحبه ای با تیم کوک، مدیر عامل اپل بود.

مجری برنامه 60 دقیقه (60 Minutes، یک برنامه تلویزیونی مجله خبری محبوب و قدیمی آمریکا که از شبکه CBS پخش می شود) چارلی رُز از تیم کوک درباره استیو جابز سوالی پرسید و کوک نیز در پاسخ به این سوال گفت: “این جا شرکت استیو است. اینجا هنوز هم شرکت استیو است. این شرکت در این مسیر خلق شده و هنوز هم در همان مسیر به راه خود ادامه می دهد و من فکر می کنم که روحیه و وجود او همواره دی ان اِی این شرکت خواهد بود.”

رز، مدیر طراحی اپل، جانی ایو و جابز را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت که اگر یک نفر هم در اپل از دی ان ای بنیانگذار این شرکت سهمی به ارث برده باشد، قطعا جانی ایو است.

چارلی رز در آزمایشگاه مخفی اپل با جانی ایو صحبت کرد؛ در این آزمایشگاه، چندین میز با پارچه هایی سیاه پوشیده شده بودند تا هیچ کس نتواند ببیند که چه چیزی در حال توسعه است. جانی ایو در این مصاحبه آشکار کرد که اپل پیش از آنکه گوشی های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را منتشر سازد، 10 نمونه اولیه با اندازه های مختلف از آن ساخته بود. مصاحبه رز با ایو در ادامه به دوربین های آیفون که پر استفاده ترین ویژگی محصولات اپل به شمار می رود، کشیده شد. مدیر ارشد سخت افزار دوربین اپل، گراهام تاونسند، اعلام کرد که دوربین ها از ۲۰۰ قطعه تشکیل می شوند و برای ثبت تنها یک تصویر، ۲۴ میلیارد عملکرد به طور همزمان فعالیت می کنند.

در قسمت دیگری از این برنامه، چارلی رز به سراغ مدیر بازاریابی اپل، فیل شیلر رفت و او نیز نظرات بسیاری جالبی در رابطه با محصولات اپل داشت. شیلر گفت که اپل یک محصول را برای رقابت با محصول دیگری از اپل طراحی می کند. این مدیر ارشد اعتراف کرد که این طراحی از عمد بوده و برای آن ها برنامه ریزی شده است. شیلر گفت: “شما به هرکدام از این محصولات برای زمانی که با شما هستند، نیاز خواهید داشت. آیفون آنقدر فوق العاده شد تا شما ندانید که چرا آیپد می خواهید. آیپد آنقدر فوق العاده شد تا شما ندانید که چرا نوت بوک می خواهید. نوت بوک آنقدر فوق العاده شد تا شما ندانید که چرا کامپیوتر دسکتاپ می خواهید. کار هر کدام از آنها این است که با دیگری به رقابت بپردازد.”

بخش اعظمی از مصاحبه با تیم کوک در بخش دوم این برنامه پخش شد. کوک برای اینکه چرا آیفون قاب پشتی (برای دسترسی به پشت دستگاه، باتری و …) ندارد توضیحات منطقی ارائه داد؛ او گفت که اگر برای آیفون از قاب پشتی استفاده می شد، ممکن بود افراد سودجو نیز به آن نیز دسترسی داشته باشند. تیم کوک در رابطه با اتهامات مربوط به پرداخت نکردن مالیات 74 میلیارد دلار درآمدی که از خارج از آمریکا نصیب اپل شده است گفت: “این ها تنها بازی های سیاسی است. هیچ حقیقی پشت آن نیست. اپل هر دلار مالیاتی که باید بپردازد را پرداخت می کند.”

بخش اعظمی از مصاحبه با تیم کوک در بخش دوم این برنامه پخش شد. کوک برای اینکه چرا آیفون قاب پشتی (برای دسترسی به پشت دستگاه، باتری و ...) ندارد توضیحات منطقی ارائه داد؛ او گفت که اگر برای آیفون از قاب پشتی استفاده می شد، ممکن بود افراد سودجو نیز به آن نیز دسترسی داشته باشند. تیم کوک در رابطه با اتهامات مربوط به پرداخت نکردن مالیات 74 میلیارد دلار درآمدی که از خارج از آمریکا نصیب اپل شده است گفت: "این ها تنها بازی های سیاسی است. هیچ حقیقی پشت آن نیست. اپل هر دلار مالیاتی که باید بپردازد را پرداخت می کند."

کوک پیش از این، چندین بار در رابطه با بزرگ تر شدن بازار چین نسبت به بازار آمریکا پیش بینی کرده بود و اینبار نیز این پیش بینی را تکرار کرد. او همچنین گفت که ساخت محصولات اپل در چین به دلیل پایین بودن نرخ دستمزد کارگران نبوده و به دلیل وجود نیروی متخصص در این کشور است. مدیر عامل اپل تاکید کرد که تولید یک مهارت است و این دقیقاً همان چیزی است که سیستم آموزشی چین تمرکز خود را روی آن قرار داده است.

و در نهایت، تیم کوک، چارلی رز را به گذشت و گذار در دفتر اصلی جدید شرکت که قرار است میزبان 13 هزار کارمند باشد، دعوت کرد. از ویژگی های این سفینه با عظمت (طراحی این محل شبیه به یک سفینه فضایی است) می توان به تهویه طبیعی و همچنین تامین اکثر انرژی مورد نیاز ساختمان از سلول های خورشیدی اشاره کرد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر