;
coinex

فورد و گوگل ماشین خودران تولید می کنند

فورد و گوگل ماشین خودران تولید می کنند

کمپانی فورد و گوگل برای طراحی و تولید ماشین های خودران با هم همکاری می کنند.
به گزارش Yahoo Autos، این همکاری یکی از غول های شرکت های اتومبیل سازی را به یکی از پیشگامان تکنولوژی ماشین های روباتیک مرتبط کرده است. قرار است این همکاری، در نمایشگاه فروش الکترونیک که در ماه آینده در شهر لاس وگاس برگذار می شود، به اطلاع عموم برسد. این همکاری باعث هیجان زیادی در سراسر جهان شده است.
محصول این سرمایه گذاری مشترک، ماشین های خودرانی هستند که از تکنولوژی گوگل بهره می برد. از لحاظ قانونی گوگل کاملا مجزا از فورد عمل می کند؛ بخشی از آن به دلیل حفاظت از منافع فورد در مقابل مسئولیت های بالقوه، در مقابل ماشین هایی است که در دست طراحی قرار دارند.
در حال حاضر گوگل فرم اولیه ی ماشین های خودران خود را در خیابان های عمومی شهر های Mountain View، کالیفرنیا و آستن آزمایش می کند. این شرکت از چند سال قبل، تلاش برای تولید ماشین های خودران را آغاز کرده است. از طرف دیگر، شرکت فورد اخیرا وارد عرصه ی ماشین خودکار شده و توانسته در کنار سایر خودروسازان بزرگ مانند ولوو و نیسان قرار بگیرد.
به خدمت گرفتن تکنولوژی گوگل توسط شرکت فورد، موفقیت گوگل را در ارائه ی تکنولوژی های ماشین های خودکار نشان می دهد. با این همکاری، احتمالا منافع تجارت Detroit و سیلیکون ولی با تغییراتی مواجه خواهد بود. گوگل اخیرا یکی از کهنه کار های فورد را برای سرپرستی قسمت فنی ماشین های خودران خود به کار گرفته است و از سال 2014 تا به امروز مدیرعامل سابق فورد، آلن مولی، در تیم مدیران گوگل فعالیت می کند.
متخصصان معتقدند برای تحقق این امر و تردد ماشین های خودران در خیابان ها زمان زیادی باقی مانده است؛ به این دلیل که نیاز به تکنولوژی های پیشرفته تر، تداوم در فعالیت و همچنین گذر از مسائل قانونی، وجود دارد.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر