;
coinex

ال جی از تراشه ی Nuclun 2 در ساخت جی 5 استفاده نخواهد کرد

ال جی از تراشه ی Nuclun 2 در ساخت جی 5 استفاده نخواهد کرد

با توجه به اخباری که از سوی یکی از منابع برجسته ی فاش کننده اطلاعات درز شد، ال جی از استفاده ی Nuclun 2 در داخل گوشی جی 5 صرف نظر کرده است. اما این احتمال وجود دارد که شرکت از این تراشه در ساخت نسخه ی بعدی ال جی وی 10 استفاده کند.

در حال حاضر بزرگترین شرکت های تولید کننده ی چیپ ست، از محصولات سطح بالای خود در سال 2015، پرده برداری کردند. اما در این بین تراشه ی Nuclun که تولید خود ال جی است نمی تواند رقیبی جدی برای تراشه های ساخت کوالکام، سامسونگ، هوآوی و مدیاتک باشد. با این وجود، این فاش کننده ی اطلاعات در Webio ادعا کرد که چیپ ست Nuclun 2 در عمل از kirin 950 هوآوی سریعتر است. با توجه به بنچمارک تراشه kirin 950 که نشان از قدرت بالای آن داشت، می توان به آینده ی Nuclun 2 امیدوار بود.

ظاهراً کارایی تراشه ی Nuclun 2 برای استفاده ی آن در جی 5 مناسب نیست، اما به گفته ی این فاش کننده ی اطلاعات، تامین قدرت پردازشی گوشی بعدی سری V ال جی بر عهده ی این Nuclun 2 خواهد بود.

بنا به اطلاعات غیر رسمی تراشه ی Nuclun 2 از هسته های Cortex-A53 و Cortex-A72 مبتنی بر معماری big.LITTLE استفاده می کند. ال جی در ساخت این تراشه از فرآیند 16nm شرکت TSMC استفاده کرده است. پیش از این شنیده شده بود که ال جی از فرآنید 14nm اینتل در ساخت این تراشه استفاده خواهد کرد، اما بازدهی پایین عامل توقف همکاری در ساخت این چیپ ست شد.

ابهامات زیادی راجع به تراشه ی Nuclun 2 ال جی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که در روز های آینده اخبار غیر منتظره ای شنیده شود و همه ی شایعات ذکر شده را رد کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر