;
coinex

طراحی روبات ملخ شکل TABU به منظور استفاده در امداد و نجات

روبات ملخ شکل TABU برای استفاده در امداد و نجات

با وجود اینکه ملخ ها در زندگی ما عمدتا نقشی ندارند، اما شاید روزی روباتیک آنها نقش پر رنگی در زندگی ما ایفا کنند و حتی بتوانند در برخی موارد جان ما را هم نجات دهند. محققان در دانشگاه تل آویو یک روبات خیلی کوچک به شکل ملخ ساخته اند که توانایی پرش به میزان دو برابر ارتفاع روبات های هم اندازه ی خود را دارد. این محققان می گویند که از این روبات می توان در عملیات امداد و نجات در مکان هایی که فاجعه ای رخ داده و به منظور پیدا کردن افراد استفاده کرد.

این روبات که تحت عنوان TAUB شناخته شده است، به طول ۵ اینچ (۱۲۷ میلی متر) و وزن کمتر از ۱ اونس (۲۸ گرم) است و با این حال می توان از ارتفاع ۱۱ فوتی (۳.۴ متری) بپرد و در حالت افقی می تواند از مسافت ۴.۵ فوتی (۱.۴ متری) بپرد. این دانشمندان امیدوارند که با تجهیز این روبات به نوعی از مکانیزم هواپیمایی بدون موتور پرواز، بتوانند این فاصله ی افقی را تا حد زیادی افزایش دهند.

بدنه ی روبات TAUB از پلاستیک ای بی اس چاپ سه بعدی و پاهای این روبات از میله های کربن سفت و بال های آن به صورت ارتجاعی و از سیم های فولاد ساخته شده اند. این روبات از طریق یک باتری توکار تامین می شود و ز طریق یک میکروکنترلر آنبورد بلادرنگ از راه دور کنترل می شود.

این روبات همانند یک ملخ واقعی، برای پریدن ابتدا پاهای خود را خم کرده و سپس آنها را قفل می کند و برای انجام این فرایند انرژی ذخیره می کند.

این روبات همانند یک ملخ واقعی، برای پریدن ابتدا پاهای خود را خم کرده و سپس آنها را قفل می کند و برای انجام این فرایند انرژی ذخیره می کند. در حالی که در عمل، این حشرات پس از این کار عضلات فلکسور در بالای پاهای خود را رها می کنند، این روبات به جای این کار بال های خود را رها می کند. در هر دو مورد، انرژی ذخیره شده برای جلو راندن ملخ / ربات ملخ در هوا آزاد می شود.

این طور که برای این روبات برنامه ریزی شده، استفاده از پرواز بدون نیروی موتوری به این روبات این امکان را می دهد که فرود و پرواز آسانتر و نرم تری داشته باشد. هنگامی که این روبات کامل شود از آن می توان برای جمع اوری داده های مربوط به مکان هایی که فاجعه ای رخ داده است و به منظور نجات انسان ها استفاده نمود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر