;
coinex

بدنه ی متفاوت گلکسی S7

بنابر شایعات، سامسونگ گلکسی S7 را با یک آلیاژ متفاوت عرضه می کند.

بنابر شایعات، سامسونگ، گلکسی S7 را با یک آلیاژ متفاوت عرضه می کند.

امروزه بررسی و انتقادات به عمل آمده از بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده، پیشرفته و پرچمدار بیان می کنند که بهترین کیفیت موجود برای بدنه ی آنها، آلیاژ آلومینیوم است. این دیدگاه صحیحی نیست که گوشی های هوشمند را تنها با آلیاژ آلومینیوم به عنوان گوشی با کیفیت در نظر بگیریم. قطعا مواد دیگر با رتبه بندی های متفاوت وجود دارند که ممکن است قدرت بدنه ی بالاتر و ویژگی های مکانیکی بهتری را به گوشی های هوشمند ارائه دهند. در سال 2015، سامسونگ تصمیم گرفت که گوشی های خود را با بدنه ای غیر از پلاستیک تولید کند. اگرچه، سامسونگ از یک آلیاژ نامتعارف در بخشی از اسکلت گوشی های خود استفاده می کرد، و در گلکسی S6، شاهد آلیاژ آلومینیوم و شیشه در بدنه ی آن بودیم، اما شایعات اخیر بیان می کنند که سامسونگ قصد دارد در پرچمدار بعدی سری S خود از آلیاژ منیزیم استفاده کند.

البته اولین بار نیست که از آلیاژ منیزیم برای ساخت موبایل و ابزارهای کامیپیوتری استفاده می شود و دلیل آن کاملا مشخص است. از نقاط قوت مکانیکی آن می توان به تراکم کمتر (تراکم آن یک سوم آلیاژهای دیگر است) و درنتیجه سبک وزن بودن آن اشاره کرد. برای مثال، گلکسی S6 از آلیاژ آلومینیوم با درجه ی کیفیت 6013 (تراکم 2.71 گرم در سانتیمتر مکعب) ساخته شده است. اما بسیاری از آلیاژهای منیزیم تراکمی معادل 1.8 گرم در سانتیمتر مکعب دارند. این بدان معنی است که اگر گوشی ها با آلیاژ منیزیم ساخته شوند ولی ضخامت قبلی را حفظ کنند، وزن آنها دو سوم کمترخواهد بود. به بیان دیگر، محصول نهایی با ضخامت یکسان، قدرت بدنه و خاصیت ارتجاعی بیشتر، سبکتر می شود. از طرف دیگر، آلیاژ منیزیم شباهت هایی با آلیاژ آلومینیوم دارد، عملکرد آنها در مدیریت گرما یکسان است. همچنین آلیاژ منیزیم، کمتر مانع دریافت و ارسال سیگنال های رادیویی می شود.

آلیاژ منیزیم نقطه ی ذوب کمتری دارد؛ در نتیجه برای ساخت در ماشین آلات و سایر دستگاه های مشابه، آسانتر است. مواد اولیه ی خام منیزیم گران تر هستند. بنابراین، با این ویژگی قیمت تمام شده ی گوشی های منیزیمی افزایش نمی یابد.

به نظر شما گلکسی S7 از آلیاژ منیزیم ساخته می شود؟ به طور قطع چیزی مشخص نیست، اما مواد آن مناسب تشخیص داده شده و در بعضی دستگاه های دیگر مانند وان پلاس 2 و Oppo R1 با موفقیت روبرو بوده است. گلکسی S7 با بدنه ی منیزیم جالب به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم و سایر پیشرفت های سری S سامسونگ را شاهد باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر