;
coinex

مشکل بخش موبایل سامسونگ چیست؟

مشکل این است که این شرکت در مورد فروش کوتاه مدت سخت افزار بیشتر نگران است، در حالی که در مورد نگه داشتن مشتریان بلند مدت با یک پلت فرم نرم افزاری منحصر به فرد اندیشه ای ندارد.

شاید شما فکر کنید که بخش موبایل سامسونگ در دریای از ثروت غوطه ور است. این بخش چهار گوشی اندرویدی رده بالا شگفت آور ارائه داده است که طرح های پلاستیکی ارزان دیگر در ساختار آنها وجود ندارد. با این حال، سامسونگ با وجود داشتن بزرگترین سهم بازار از هر تولید کننده گوشی هوشمند در وضعیتی وخیمی قرار دارد. TrendForce پیش بینی کرده است که تا پایان این سال، سامسونگ 100 میلیون دستگاه بیشتر از رقیب اصلی خود، اپل به فروش می رساند. اما هنوز هم ممکن است سهم بازار این شرکت در سال جاری 20 درصد سقوط کند.

بخش موبایل سامسونگ 39 درصد از سود عملیاتی این شرکت را در طول نه ماه اول سال جاری به خود اختصاص داده است. مقایسه کنید که در سال 2013 سود عملیاتی این بخش 68 ٪ بوده است. امسال می توان دید که سامسونگ از سال 2010 کوچکترین کمکی به سود خود در بخش تلفن همراه خود نکرده است. گوشی های رده بالا مانند سامسونگ گلکسی اس 6، سامسونگ گلکسی اس 6 اج، سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس و سامسونگ گلکسی نوت 5 ممکن است محبوب ترین گوشی های این غول تکنولوژی کره ای باشد، اما در سال جاری گوشی های رده میانی مانند گلکسی های سری J سامسونگ فروش این شرکت را هدایت کرده است.
کارمندان و مدیران اجرایی سابق که این شرکت را ترک کرده اند به رویترز گفته اند که مشکل این است که این شرکت در مورد فروش کوتاه مدت سخت افزار بیشتر نگران است، در حالی که در مورد نگه داشتن مشتریان بلند مدت با یک پلت فرم نرم افزاری منحصر به فرد اندیشه ای ندارد. تحلیلگران می گویند که بدون داشتن  برنامه ای برای یک پلت فرم نرم افزاری، هیچ چیز برای حفظ مشتریان در مقابل خرید گوشی های اندرویدی ارزان قیمت وجود ندارد.
سامسونگ پی می تواند یکی از خدمات جانبی سامی باشد که بستر نرم افزاری اندروید را در گوشی های سامسونگ متمایز می کند، اما آیا یک سرویس پرداخت تلفن همراه می تواند موجب رونق کسب و کار یک شرکت در بخش گوشی هوشمند شود؟ یکی از مزیت های بزرگی که سامسونگ پی دارد، توانایی کار با خرده فروشان در حمایت از NFC و استفاده از MST (انتقال امن مغناطیسی) است. MST در هر خرده فروشی که دستگاه کارت خوان اعتباری در سیستم پرداخت دارد، کار می کند. این به این معنی است که سامسونگ پی با بیش از 90 درصد از خرده فروشان در جهان کار می کند. سامسونگ در این زمینه هنوز با رقابت با اندروید پی مواجه است.
دانگجین کوه، فردی که به توسعه ی سامسونگ پی کمک کرده است، در اوایل این ماه به عنوان رئیس سامسونگ موبایل انتخاب شد که می تواند تغییر موثری در این بخش از سامسونگ ایجاد کند. اما این شرکت برای تغییر فرهنگ سازمانی که بر روی سخت افزار متمرکز شده است، هنوز هم راه طولانی در پیش دارد.
یکی از کارمندان سابق سامسونگ بیان کرده است که در این شرکت نرم افزار  اولویت پایینی دارد، که در حقیقت چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی است. مدیریت بالای سامسونگ ذات نرم افزار را درک نمی کند و سخت افزار را بهتر از هر چیز دیگری می دانند اما باید آگاه باشند که نرم افزار ها روند کاملا متفاوتی ایجاد می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر