;
coinex

آیا تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در سال جدید کم می شود؟

گزارشی جدید نشان می دهد که سامسونگ گوشی های هوشمند کمتری برای سال 2016 تولید می کند.

گزارشی جدید نشان می دهد که تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در سال 2016 کاهش خواهد یافت. کاهش تولید این شرکت به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند است. در این گزارش همچنین آمده است که سامسونگ برخلاف پرچمدار های رده بالای خود، روی مدل های مقرون به صرفه تمرکز کرده است.
امسال برای سامسونگ با توجه به فروش خوب گوشی های هوشمند، سال جالبی بوده است که نه تنها شکست نداشته بلکه می توان گفت موفق هم بوده است. البته این شرکت پرچمدار جدید خود گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج را در اوایل سال معرفی کرد و با فروش ناامید کننده ای نسبت به پرچمدار سال گذشته خود یعنی گلکسی اس 5، مواجه شد. از طرفی عرضه ی سری جدید آیفون اپل نیز فروش پرچمدارن سال جاری سامسونگ را به شدت تحت تأثیر قرار داد. این گونه فروش برای مدل های جدید سامسونگ یک ضربه بزرگ بود ولی یک شکست ملال انگیز محسوب نمی شد.
همین جریان برای گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس که در ماه آگوست معرفی شده اند، نیز اتفاق افتاد. هر دو این گوشی ها تحت تاثیر طراحی زیبای اپل قرار گرفتند ولی این بار دو ویژگی به همراه داشتند که سامسونگ را از رقیب اصلی خود متمایز می ساخت، یکی وجود باتری قابل جابجایی و دیگری حافظه ذخیره سازی قابل ارتقا بود.
اینکه آیا یک یا هر دو این ویژگی ها در سال جدید با معرفی پرچمدار سری گلکسی اس 7 این شرکت بازخواهد گشت یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما با توجه به یک گزارش جدید، به نظر می رسد که اگرچه سامسونگ تمرکز خود را روی مدل های رده پایین گذاشته است ولی در حالت کلی تولید گوشی را در سال 2016 کاهش خواهد داد. البته کاهش تولید غیر منتظره نیست، به تازگی تقاضای کلی برای گوشی های هوشمند در سراسر جهان کاهش یافته است، حتی اپل نیز به دلیل کم شدن علاقه مردم مجبور شده است تولید سری آیفون 6 اس را کاهش دهد.
تا به حال بخشی از موفقیت فروش گوشی های هوشمند سامسونگ به دلیل وجود گوشی های مقرون به صرفه بوده است، اخیرا هم به نظر می رسد که گوشی های ارزان قیمت این کمپانی محبوبیت ویژه ای دارند. تحلیلگران می گویند: ” گوشی های میان رده ی سری A و گوشی های رده پایین سری J رشد سود خوبی برای سامسونگ داشته اند. ما شک داشتیم که گوشی های میان رده و رده پایین سامسونگ برای این شرکت مزیت رقابتی داشته باشد اما این اتفاق افتاد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر