;
coinex

کانسپت جدید BMW با نمایشگر ایرتاچ

"نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی" CES میزبان کانسپ جدید BMW خواهد بود

“نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی” (CES) میزبان کانسپ جدید BMW خواهد بود. این شرکت قصد دارد نمایشگر بدون لمس خود را به نمایش بگذارد.
کانسپت BMW به تکنولوژی نمایشگر ایر تاچ (AirTouch) مجهز شده که می تواند با تشخیص حرکات دست، کنترل فعالیت های داخل ماشین، مانند جهت یابی، سرگرمی و برقراری ارتباط را در دست بگیرد. سنسور های به کار رفته در این تکنولوژی، حرکات دست در فضای بین کنسول مرکزی و آینه ی داخلی را تشخیص می دهد.
BMW در گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرده است که ایر تاچ، با هدف حفظ تمرکز راننده روی جاده طراحی شده است. همچنین”گزینه های کنترل راحت” در “حالت خودمختار کامل” قرار داده شده است.
کمپانی BMW یکی دیگر از شرکت هایی است که برای تولید ماشین های خودران فعالیت می کند، اما برای ورود به بازار این عرصه، عجله ای ندارد. این خودروساز، ماشین های خودران خود را در مسیرهای مسابقه ای آزمایش می کند؛ همچنین BMW سری 7، به برخی از ویژگی های تکنولوژی خودمختار مجهز شده است.
این بیانیه مطبوعاتی خاطر نشان کرد که از تکنولوژی ایرتاچ در ماشین های آینده ی خودران BMW استفاده خواهد شد، اما هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست.
BMW در ادامه ی نشست مطبوعاتی خود اضافه کرد: “تکنولوژی ایرتاچ مانند نمایشگر های لمسی عمل می کند، با این تفاوت که به لمس حقیقی با سطح نمایشگر نیازی نیست. هوش استفاده شده در ایرتاچ، مراحل دادن فرمان های مختلف را کمتر می کند.”
شرکت BMW برای اولین بار، تکنولوژی “کنترل با حالت های دست” را در نمایشگاه CES سال گذشته به نمایش گذاشت؛ اما با بهره گیری از ایرتاچ، قدرت های پردازش بیشتری به آن اضافه شده است. مصرف کنندگان سری 7 می توانند، از ویژگی “کنترل با حالت های دست” برای تنظیم و کنترل صدا و تماس های تلفنی استفاده کنند.
با بهره گیری از سنسور های ویژه در ایرتاچ، حرکات کل دست تشخیص داده می شود، در نتیجه محدود به انگشت ها نخواهد بود. در واقع بدون نیاز به لمس صفحه ی اصلی، امکان کنترل سه بعدی وجود خواهد داشت. علاوه بر این، دکمه ی ایرتاچ دیگری روی فرمان قرار دارد که می تواند روش دیگری برای کنترل و انتخاب باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر