;
coinex

هشدار مایکروسافت در رابطه با هک های دولتی

زمانیکه کاربران محصولات مایکروسافت در معرض هکهای دولتی هستند، این سیستم به آنها هشدار می دهد.

مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد که سیستم جدیدی را روی حساب های اینترنتی کاربران خود قرار خواهد داد. زمانیکه کاربران محصولات مایکروسافت در معرض هک های دولتی هستند، این سیستم به آنها هشدار می دهد. این حرکت مایکروسافت در راستای مبارزه با حملاتی است که به پشتیبانی دولت ها انجام می شود.
مایکروسافت در یک بلاگ اعلام کرد: “با سیستمی که در اختیار داریم می توانیم کاربران خود را از هک های احتمالی دولتی یا اشخاصی که به پشتیبانی دولت، حساب های کاربری را هدف قرار می دهند، با خبر کنیم.”
چند سالی است که گوگل، از سیستمی مشابه در جی میل های خود استفاده می کند.
در حال حاضر خدمات ایمیل مایکروسافت، کاربران را از هک های سایر افراد با خبر می کند؛ اما از آنجاییکه که هک هایی که به پشتیبانی دولت ها انجام می شود بسیار ماهرانه و پیچیده هستند، مایکروسافت قصد دارد که هشدار های ویژه ای را برای آنها ترتیب دهد.
مایکروسافت، بعد از گزارش رویترز مبنی بر اینکه چرا به کاربر هات میل خود در هنگام هک دولت چینی هشدار نداده است، برای این سیستم برنامه ریزی کرد. رویترز گزارش می کند که دولت چین، ایمیل گروه های تبتی و اویغور را چند سال پیش مورد هدف قرار داده بود. (از این پس حسابی تحت عنوان هات میل وجود ندارد و Outlook.Com جایگزین آن شده است).
ناگفته نماند که ممکن است سیستم هشدار مایکروسافت درست عمل نکند. مایکروسافت می گوید: “زمانی هشدار را دریافت خواهید کرد که مدارک معقولانه مبنی بر هک های دولتی وجود داشته باشد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر