;
coinex

حذف ناخالصی خطرناک از آب با یک روش ساده

 حذف ناخالصی خطرناک از آب های اقیانوسی و آب راه ها با یک روش ساده امکان پذیر است.

حذف ناخالصی خطرناک از آب های اقیانوسی و آب راه ها با یک روش ساده امکان پذیر است. نانومواد در بسیاری از پیشرفت های علمی اخیر نقش بسزایی داشته اند اما اندازه مینیاتوری این اشیاء زدودن آنها را از مکان هایی که نباید در آن باشند، مانند اقیانوس ها و آبراه ها، مشکل می سازد. خوشبختانه، پژوهشگران در ایالات متحده با یک روش می توانند این نانومواد را از آب آلوده فیلتر کنند.
این روش شبیه چیزی مثل یک کتاب دستور است: کمی آب و کمی روغن اضافه کنید، سپس آن را شدیدا تکان دهید. به این دلیل که روغن و آب خوب مخلوط نمی شوند و در طول روند تکان دادن جدا از هم هستند، با روغن می توان هر نانوموادی را در این روش به دام انداخت.
آزمایشات برای بررسی این روش، با استفاده از انواع مختلف نانومواد، از جمله نانولوله های کربنی، گرافن، نانولوله نیترید بور، نانوصفحات نیترید بور و نانوسیم های اکسید روی، انجام شد. اگر قصد تکیه بر این مواد فوق العاده را در آینده داشته باشیم، باید مطمئن شویم که آنها اثر سوء بر محیط زیست نداشته باشند، و این مطالعه بخشی از این تجزیه و تحلیل است.
به گزارش آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا، بیش از 1،300 محصول تجاری از نوعی از نانومواد استفاده می کنند، چیزی که به احتمال زیاد در آینده شدت آن افزایش خواهد یافت و در حال حاضر ما در مورد تاثیر کامل آن روی بهداشت و محیط زیست مطمئن نیستیم.
روش های جایگزین مانند کاغذ صافی و مش اغلب به اندازه کافی در تمیز کردن نانومواد و حذف ناخالصی موثر نیستند، رهبر این تیم تحقیقاتی می گوبد، به همین دلیل است که او و همکارانش بر روی راه حل آب و روغن بررسی هایی انجام داده اند. “، این مواد بسیار بسیار کوچک هستند و این بدان معناست که تلاش برای حذف و تمیز کردن آنها از آب آلوده، کاملا دشوار است”
یافته های این تیم، با ترغیب توسعه فناوری نانو، باید به آسان شدن حذف ناخالصی ها کمک کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sciencealert


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر