;
coinex

کوچکترین پهباد مجهز به دوربین

کوچکترین پهباد مجهز به دوربین هم ساخته شد.

کوچکترین پهباد مجهز به دوربین هم ساخته شد.

Axis Vidius یک کوادکوپتر است که به اندازه ی کف دست ساخته شده و حدودا ۱.۵ اینچ مربع است و در عین کوچکی قادر به ضبط ویدئو به صورت زنده و 420p است. Axis می گوید مدل Vidius کوچکترین پهباد مجهز به دوربین است که کاربران آن نیازی ندارند آن را در اداره ی هوانوردی فدرال (FAA) ثبت کنند و این بدان معنی است که وزن آن کمتر از ۰.۵۵ پوند یا ۲۵۰ گرم است –به دلیل مشکلاتی که برخی از پهبادها برای هواپیماها و خلبانان بوجود آوردند، اداره ی هوانوردی فدرال قانونی را به تصویب رساند مبنی بر اینکه کاربرانی که دارای پهبادهای با وزن بیشتر از ۲۵۰ گرم هستند باید ثبت نام کنند تا اطلاعات پهبادها به صورت عمومی در اختیار باشد.

اداره ی هوانوردی فدرال، برنامه ی ثبت نام آنلاین خود را از دسامبر راه اندازی کرد. طبق این برنامه باید همه ی خلبانان حتی علاقمندان به خلبانی روبات ها تا ۱۹ فوریه ثبت نام کنند. به طور کلی هزینه ی هر ثبت نام، ۵ دلار خواهد بود اما از ۲۰ ژانویه FAA از همین هزینه هم چشمپوشی می کند. اطلاعات هر رجیستری به صورت عمومی ضبط می شود. در دو روز اول اجرای این برنامه، اداره ی هوانوردی ۴۵۰۰۰ مورد ثبت شده را جمع آوری کرد.

با اینکه مدت زمان پرواز این پهباد کوچک –با شارژ آن از طریق یواس بی و به مدت ۲۰ دقیقه- تنها ۵ تا ۷ دقیقه است، می تواند به صورت استریم ویدئو را ضبط کند. این پهباد دارای یک کنترلر ۲.۴ گیگاهرتزی است که به کاربران امکان کنترل پهباد را از طریق گوشی هوشمند و یا تبلت می دهد. برای پیش خرید این پهباد تا ۲۹ ژانویه فرصت دارید. قیمت این پهباد تا ۷ ژانویه، ۷۵ دلار و بعد از آن هم ۹۵ دلار خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر