;
coinex

دایت سنسور ، اسکنر کالری در نمایشگاه CES 2016

این اسکنر کوچک می تواند مقدار کالری که در مواد غذایی وجود دارد را، قبل از خوردن آن، مشخص کند.

دایت سنسور ، یک تکه نان را در نمایشگاه CES 2016 اسکن کرد.این اسکنر کوچک می تواند مقدار کالری که در مواد غذایی وجود دارد را، قبل از÷ خوردن آن، مشخص کند.

دایت سنسور یک ابزار طراحی شده با اپلیکیشن است که در واقع می تواند مولکول هایی که مواد غذایی از آنها تشکیل شده اند را اسکن کند و به شما بگویند که چه مقدار کالری که در بشقاب برنج، یک تکه پنیر و یا یک کاسه غلات وجود دارد.
دایت سنسور می تواند مشکل بزرگ افراد رژیمی را حل کند و به نظر می رسد که درست عمل می کند، حداقل در نمایشگاه CES عملکرد خوبی داشته است.
دایت سنسور زمانی اختراع شد که بنیان گذاران شرکت آسترید و رمی بنس دریافتند که دخترشان مبتلا به دیابت نوع 1 است. آنها دایت سنسور را برای کمک به نظارت بر مصرف کربوهیدرات ایجاد کرده اند.

این برنامه توسط SCiO که اسکنر مولکولی دستی توسعه یافته توسط فیزیک کانسومر است، کار می کند. فیزیک کانسومر از یک کمپین بسیار موفق کیک استارتر در اوایل سال 2014 بهره می برد. این همان تکنولوژی است که دانشمندان برای تجزیه و تحلیل نمونه های سنگ یا  ماموران مرزبانی برای تجزیه و تحلیل مواد مشکوک، در کف دست خود از آن استفاده کرده اند.
دایت سنسور تنها می تواند مواد غذایی همگن را تجزیه و تحلیل کند، مثلا می تواند ارزش غذایی یک تکه بیکن، پتی همبرگر یا یک قطعه پنیر را به صورت جداگانه بگوید اما نمی تواند یک چیزبرگر بیکن دوبل را اسکن کند.

در نسخه ی نمایشی در نمایشگاه CES 2016، راه کاری که از آن نشان داده شد، کمی خسته کننده است. باید این اسکنر را بالای مواد غذایی نگه داشت، سپس، برنامه دایت سنسور بر روی گوشی می تواند عکس مواد غذایی را گرفته و پس از آن، روی حجم قضاوت خواهند کرد.
دایت سنسور مرحله بعد، با برآورد محاسبات در ارزش غذایی ، ماده ای که اسکن شده است را گزارش می دهد.
خبر خوب این است که برنامه به طور مداوم با انتخاب های غذایی جدید به روز رسانی می شود و خبر بد این است که برای به روز رسانی باید هزینه ماهانه پرداخت شود.

با این حال، این یک ایده بسیار خوب است. زندگی بهتر از طریق اسکن مولکولی!

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر