;
coinex

نگاه نزدیک به لنوو وایب اس ۱ لایت

لنوو وایب اس ۱ لایت در نمایشگاه CES 2016 از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

لنوو وایب اس ۱ لایت در نمایشگاه CES 2016 از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

لنوو در ماه سپتامبر از یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه به نام لنوو وایب اس ۱ خبر داد. این گوشی که بیشتر بر روی قسمت عکاسی متمرکز شده است، سخت افزارهای رده متوسط خوب و دوربین جلوی دوگانه را با قیمت مناسب ۲۹۹ دلار به نمایش می گذارد. هم اکنون این شرکت در نمایشگاه CES 2016 از یک نوع مقرون به صرفه تر از این گوشی به نام وایب اس ۱ لایت خبر داده است. در ادامه ویژگی های این گوشی را شرح می دهیم. با تکرا همراه باشید.

طراحی

اولین چیزی که در مدل لایت جلب توجه می کند، پوشش قسمت پشت این دستگاه است که به جای پوششی شیشه ای و منحنی  توسط  پوششی پلاستیکی و مات جایگزین شده است. زبان طراحی وایب اس ۱ همچنان در طراحی این گوشی دیده می شود. به عنوان مثال این تلفن هنوز هم دارای قاب فلزی در قسمت های کناری است و طراحی ظریف و سبک وزنی دارد. قسمت پشت این دستگاه همچنان منحنی شکل است و با ارگونومی خوبی که ارائه می دهد به راحتی در دست می نشیند.

اولین چیزی که در مدل لایت جلب توجه می کند، پوشش قسمت پشت این دستگاه است که به جای پوششی شیشه ای و منحنی  توسط  پوششی پلاستیکی و مات جایگزین شده است.

.

صفحه نمایش

گوشی وایب اس ۱ لایت دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی است. در نتیجه ی این اندازه و وضوح، با تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچی کار می کند و به این ترتیب جزئیات تصویر را هم به وضوح نشان می دهد. با اینکه زاویه ی دید آن کمی سخت است، ولی پنل بسیار روشنی از IPS است و با رنگ های تا حدودی اشباع شده و غنی همراه می شود.

گوشی وایب اس ۱ لایت دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی است.

.

عملکرد

وایب اس ۱، با اجرای اندروید ۵ لالی پاپ از رابط کاربری اختصاصی لنوو بهره می برد. از ویژگی های  داخلی این دستگاه می توان به تراشه ی ۶۴ بیتی و ۸ هسته ای مدیاتک MT6753، رم ۳ گیگابایتی، حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی که از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت هم افزایش می یابد؛ اشاره کرد. به گفته ی نویسنده ی این مقاله در مدت زمان کوتاهی که با این گوشی کار کردم، هیچ مشکل خاصی را در عملکرد آن متوجه نشدم.

دوربین

دوربین جلوی این دستگاه قسمتی است که لنوو تمرکز زیادی بر روی آن گذاشته است. برخلاف وایب اس ۱ که دارای دوربین جلوی دوگانه است، دوربین جلوی این دستگاه از چنین تنظیماتی برخوردار نیست؛ در عوض دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی ساخت سونی است که با یک فلش همراه می شود و این فلش به شما کمک می کند تا در تاریکی هم بتوانید عکس های جالبی بگیرید.

علاوه بر این، سلفی این دستگاه دارای قابلیت پانوراما است که به گرفتن عکس بزرگتر و یا با تعداد نفرات بیشتر کمک می کند.

این گوشی دارای دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی است که توسط فلش دو تن CCT مجهز شده است که این قابلیت را بر روی گوشی موتورولا موتو ایکس و موتو پلی مشاهده می کنیم.

متاسفانه لنوو وایب اس ۱ در ایالات متحده راه اندازی نمی شود. این دستگاه در اروپا و آسیا با قیمت حدود ۱۹۹ دلار در دسترس قرار می گیرد.

این گوشی دارای دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی است که توسط فلش دو تن CCT مجهز شده است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر