;
coinex

دوچرخه ی برقی فورد در نمایشگاه CES 2016

دوچرخه ی برقی فورد در نمایشگاه CES 2016
دوچرخه ی برقی فورد ، در نمایشگاه CES 2016، به نمایش گذاشته شد.
این شرکت دوچرخه ی برقی خود را در دو مدل تبلیغاتی با نام MoDe Pro و مدل مصرفی با نام ModeMe، معرفی کرد. کمپانی فورد قصد دارد برای افزایش گزینه های خدمات وسایل نقلیه ی خود، دوچرخه های برقی تکنولوژیک تولید کند. جذابیت مدل ModeMe، به دلیل کاربردی بودن آن در سایر برنامه های آینده ی فورد است.
مدل ModeMe برای اولین بار در اسفند سال گذشته و در همایش جهانی موبایل معرفی شد. قرار است این دوچرخه ی برقی در صندوق عقب فورد فیوژن قرار بگیرد. فورد از این ماشین برای برنامه ی GoDrive استفاده می کند و در حال حاضر، آزمایش های خود را در شهر لندن پشت سر می گذارد.

قرار است این دوچرخه ی برقی در صندوق عقب فورد فیوژن قرار بگیرد..

فرض کنید که ماشین خود را پارک کرده اید، با اینحال هنوز هم مسیر کوتاهی در پیش دارید؛ تنها کافیست که این دوچرخه ی برقی را از صندوق عقب خود خارج کرده و از آن استفاده کنید. این ایده در حال حاضر یک کانسپت محسوب می شود. هنوز مشخص نیست که دوچرخه ی برقی فورد در صندوق عقب ماشین ها قرار خواهد گرفت یا خیر. با تمام این اوصاف، نمونه ی اولیه ی به نمایش درآمده در نمایشگاه CES 2016 بسیار جالب بود.
ModeMe از طریق اپلیکیشن GoDrive به گوشی هوشمند کاربر متصل می شود؛ بدین ترتیب می تواند اطلاعات مورد نیاز را در فراهم کند، هشدار های امنیتی بدهد و حتی جهت یابی کند. کاربران GoDrive به سادگی مقصد خود را در اپلیکیشن وارد کرده و پس از پارک ماشین، کنترل موتور سیکلت را به عهده می گیرند. همزمان با راندن دوچرخه ی برقی توسط کاربر، اپلیکیشن به جهت یابی می پردازد.

ModeMe از طریق اپلیکیشن GoDrive به گوشی هوشمند کاربر متصل می شود؛ بدین ترتیب می تواند اطلاعات مورد نیاز را در فراهم کند، هشدار های امنیتی بدهد و حتی جهت یابی کند.

دسته های دوچرخه ی برقی فورد برای حفظ تمرکز راننده، از قابلیت هایی برخوردارند. برای مثال، چرخش به راست با لرزش دسته ی راست؛ و چرخش به چپ با لرزش دسته ی چپ علامت گذاری شده است و از این طریق به کاربر هشدار می دهد. همچنین، سنسور های دوچرخه قابلین تشخیص محیط اطراف کاربر را دارند؛ بنابراین اگر در موقعیت خطر باشید، و یا اینکه به سمت ترافیک حرکت می کنید، هر دو دسته شروع به لرزش کرده و پیام های هشدار روی نمایشگر گوشی نشان داده می شوند. در صورت استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی، می توانید آن را به اپلیکیشن متصل کرده و ضربان خود را در حال راندن بررسی کنید. همچنین می توانید از اطلاعات زیست سنجی خود برای کنترل موتور استفاده کنید. برای مثال، فرض کنید برای مهمانی شام دعوت شده اید و در حال حرکت به سمت مقصد خود هستید و ممکن است با راندن دوچرخه عرق کنید. اما نگران نباشید، با وارد کردن تنظیمات مورد نظر به دوچرخه، ضربان قلب شما را کنترل خواهد کرد و به محض اینکه به ضربان 70 بار در ثانیه و یا بیشتر رسیدید، کنترل را به دست گرفته و مانع تعریق شما می شود.
این دوچرخه با شارژ کامل، می تواند مسافت 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر) را در حالت دستیار براند. ماکسیمم سرعت این وسیله، 15 مایل بر ساعت (24 کیلومتر بر ساعت) است.
تام تامسون، یکی از مهندسان فورد به خبرنگار TechInsider گفت: “ما هنوز در مرحله ی آزمایشی این محصول قرار داریم. ما در حال بررسی کلی و ویژگی های این موتورسیکلت برای رفع نیاز های مصرف کننده هستیم. باید تمام اینها را علاوه بر جنبه ی تجاری و بازار این محصول در نظر داشته باشیم.”

دوچرخه ی برقی فورد در نمایشگاه CES 2016

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر