;
coinex

MWC 2016 در یک نگاه

MWC 2016 چند هفته دیگر برگزار می شود.

MWC 2016 چند هفته دیگر برگزار می شود.
کنگره جهانی موبایل سال 2016، با نام مستعار MWC 2016 فقط شامل ارائه ی گوشی های هوشمند نیست، می توان در این نمایشگاه شاهد تبلت ها و پوشیدنی های هوشمند جدید نیز بود.
سال گذشته برجسته ترین محصولات MWC گوشی های هوشمند پرچمداری چون اچ تی سی وان ام 9، گلکسی اس 6 سامسونگ و مدل نوآورانه ی گلکسی اس 6 اج بودند از طرفی ساعت هوشمند هوآوی واچ نیز یکی از گجت های قابل توجه دیده شده در این نمایشگاه بود.
اگر شایعات فعلی قابل باور باشند، امسال هم گوشی های هوشمند خوبی از سامسونگ، ال جی و اچ تی سی، طی نمایشگاه MWC 2016 در بارسلونا خواهیم دید.
MWC 2016 چیست؟
MWC و یا کنگره جهانی موبایل(Mobile World Congress) یکی از بزرگترین رویداد ها در زمینه عرضه ی گوشی های هوشمند است. این رویداد در کنار راه اندازی آی فون اپل و رویداد آنپک سامسونگ قرار دارد.
این رویداد پایان فوریه و در ابتدای ماه مارس در بارسلونا برگزار می شود. تولید کنندگان جهان (به جز اپل) به مدت چهار روز در آن حضور دارند. MWC 2016 از 22 فوریه تا 25 فوریه برگزار خواهد شد.

.
سامسونگ

گلکسی اس 7 را با دسته ای از قابلیت های خوب
سامسونگ طی دو سال گذشته در نمایشگاه MWC سال 2014 و 2105 به ترتیب گوشی های گلگسی اس 5 و گلکسی اس 6 را عرضه کرده است.
دوباره چشم ها به این غول کره جنوبی دوخته شده است تا امسال نیز پرچمدار خود به ارمغان آورد. این شرکت گلکسی اس 7 را با دسته ای از قابلیت های خوب منتشر خواهد کرد.
عمر باتری یکی از نگرانی های اصلی است که امیدواریم سامسونگ آن را برطرف کند، همچنین می تواند برخی از ویژگی هایی را که گلکسی اس 6 فاقد آن بوده است، مانند یک درگاه کارت حافظه microSD و قابلیت ضد آب بودن را به گلکسی اس 7 باز گرداند.
شایعات اولیه نشان می دهند که ممکن است اصلاحاتی در گلکسی اس 7 رخ دهد یا حداقل کارت حافظه microSD به آن بازگردد. از طرفی گفته شده که پردازنده این گوشی اسنپ دراگون 820 و یا اگزینوس ام وان است. ساختار بدنه آلیاژ منیزیم، نمایشگر تروتل گلس، تکنولوژی حساس به فشار لمس سه بعدی و حتی دوربین بهبود یافته، از مشخصات این گوشی خواهد بود.
سال گذشته سامسونگ در کنار گلکسی اس 6 مدل گلکسی اس 6 اج را نیز منتشر کرد، این به این معناست که ممکن است گلکسی اس 7 اج نیز در کنار گلکسی اس 7 منتشر شود، بعلاوه شایعات می گویند سامسونگ گلکسی اس 7 اج پلاس بزرگ خود را نیز همزمان با این دو گوشی در MWC 2016 عرضه می کند.

.
ال جی

ال جی جی 5 در MWC 2016 معرفی خواهد شد.
ال جی نیز در کنفرانس مطبوعاتی بارسلونا در تاریخ 21 فوریه، حضور خواهد داشت و این تایید روند معرفی پرچمدار بعدی این تولید کننده خواهد بود. در واقع ال جی جی 5 در MWC 2016 معرفی خواهد شد.

.
اچ تی سی

گوشی بعدی اچ تی سی که فعلا آن را اچ تی سی ام 10 می نامیم
اچ تی سی هم از تولید کنندگانی است که قصد دار پرچمدار بعدی خود را در MWC 2016 به نمایش گذارد.
امیدواریم گوشی بعدی اچ تی سی که فعلا آن را اچ تی سی ام 10 می نامیم ترکیبی از طراحی اچ تی سی وان ای 9 باشد در حالی که رابط کاربری Sense UI را حفظ کند و بهبود دوربین و باتری داشته باشد.

.
مایکروسافت

انتظار می رود که تعدادی گوشی میان رده از مایکروسافت دیده شود،
مایکروسافت اخیرا لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال را منتشر کرده است، به طوری که فعلا ما انتظار دیدن پرچمداری از این شرکت ردموند نداریم. البته این بدان معنی نیست مایکروسافت درMWC 2016 هیچ کاری انجام ندهد.
انتظار می رود که تعدادی گوشی میان رده از مایکروسافت دیده شود، لومیا 750 یا لومیا 850 و یا حتی شاید هر دوی آنها در MWC 2016 دیده شوند.

.
گوشی خم شونده

یک گوشی خم شونده
سامسونگ و ال جی سال گذشته گلکسی اس 6 اج، گلکسی اس 6 اج پلاس و ال جی فلکس 2 را به ارمغان آوردند اما ما می خواهیم ایده این گوشی ها به مرحله بعدی برود، مثلا یک گوشی با قابلیت خم شدن در اختیار داشته باشیم. گفته شده است که سامسونگ در حال آماده کرده یک گوشی تاشو برای راه اندازی در اوایل سال 2016 است، بنابراین این امکان وجود دارد که آن را در MWC 2016 معرفی کند.
اما امیدوارم در MWC 2016 چیز دیگری وجود داشته باشد که واقعا یک گوشی خم شونده باشد و همچنین امیدورایم که این دستگاه جز پرچمداران باشد نه یک گوشی ویترینی که استفاده ی خاصی از آن نمی شود.

.
همه گوشی های هوشمند پرچمدار جدید
گلکسی اس 7، اچ تی سی وان ام 10، ال جی جی 5، سونی اکسپریا زد 6 و موتو ایکس 2016 موتورولا همه در MWC 2016 در بارسلونا دیده خواهند شد.
شاید رویایی باشد اما تقریبا تمام تولید کنندگان بزرگ اندروید یک پرچمدار را در MWC 2016 بارسلونا که مهم ترین کنفرانس تکنولوژی امسال است، عرضه خواهند کرد.
مصرف کنندگان به جای اینکه هفته ها یا ماه ها صبر کنند تا تمام گوشی ها عرضه شوند، یک دسته از گوشی های خوب را همزمان خواهند دید.

.
ویندوز فون ها

ویندوز فون ها در مقابل دستگاه های اندروید و iOS کمتر قدرت رقابت دارند
ویندوز فون ها در مقابل دستگاه های اندروید و iOS کمتر قدرت رقابت دارند، اما ویندوز 10 موبایل توسط لومیا950 و لومیا 950 ایکس ال مایکروسافت عملکرد چشمگیری نشان داده است.
همانطور که گفتیم احتمالا ما هیچ پرچمدار جدیدی از مایکروسافت در MWC 2016 نخواهیم دید، اما امیدوارم که این سیستم عامل جدید در قالب پرچمداران تولید کنندگان دیگر در MWC 2016 دیده شود و به محبوبیت خود بیفزاید.

.
گوشی های دوربین دار لومیا

گوشی های دوربین دار لومیا
آیا گوشی نوکیا لومیا 1020 را به یاد دارید؟ لومیا 1020 یک گوشی هوشمند با یک دوربین 41 مگاپیکسلی است. حال زمان آن رسیده است که برند لومیا یکی دیگر از گوشی های هوشمند فوق العاده ی دوربین دار خود را در MWC 2016 به ارمغان آورد.

.
حضور قوی تر چینی ها

شرکت های چینی دستگاه هایی با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید می کنند
هوآوی و زد تی ای همیشه غرفه ی بزرگی در MWC داشته اند، در MWC 2016 نیز همین اتفاق خواهد افتاد، اما دستگاه های آنها نامشخص است و چشم نوازی کمتری نسبت به تولید کنندگان نامدار این عرصه دارد.

ما دوست داریم که از هر کدام از این شرکت ها یک پرچمدار واقعی ببینیم البته نه مارک های عجیب و غریب که گاهی آزار دهنده هستند.
همچنین دوست داریم شاهد حضور شرکت هایی امثال وان پلاس، اپو، آنر، مزیو و شیائومی باشیم. این شرکت های چینی دستگاه هایی با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید می کنند.

باتری بزرگتر به جای گوشی باریک تر

امیدواریم که اکثر گوشی های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2016 عمر باتری خوبی داشته باشند.
گلکسی اس 6 سامسونگ گوشی خوبی است، اما در تمرکز بر طراحی و ساخت آن به عنوان باریک باعث شده است که سامسونگ یکی از چیزهای اصلی یعنی عمر باتری خوب را در مورد آن فراموش کند. بسیاری از تولید کنندگان دیگر نیز تقریبا مرتکب این خطا شده اند، آنها برای داشتن یک گوشی باریک تر اندازه ی باتری را کوچکتر کرده اند.
یک گوشی ضخیم تر اما با باتری بزرگتر، حتی با کمی هزینه بیشتر مناسب به نظر می رسد. بنابراین امیدواریم که اکثر گوشی های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2016 عمر باتری خوبی داشته باشند.
نوآوری باتری

تکنولوژی های جدید باتری
در کنار ایده باتری های بزرگ تر نظرتان در مورد باتری های جدید چیست؟ نوع ساختار باتری دستگاه های ما که سال هاست از آن استفاده می شود خیلی خوب نیست، دانشنمدان می توانند با نوآوری هایی آن را تغییر دهند.
همچنین تکنولوژی های جدید باتری در حال تحقیق است و امیدوارم که در MWC 2016 از مرحله ی تحقیق گذشته و وارد گوشی های هوشمند شود. باتری های اوریگامی یا تکنولوژی شارژ سریع از این دست تکنولوژی ها هستند.
ما همچنین امیدواریم گوشی های زیادی در MWC 2016 ببینیم که با استاندارد جدید USB-C که در وان پلاس 2 مشاهده می شود، همراه باشند. خوشبختانه تعدادی از گوشی های 2015 از این تکنولوژی استفاده کرده اند، بنابراین ما امیدوار هستیم که برخی از محصولات پرچمدار در MWC 2016 با این تکنولوژی همراه باشند.

.
قدرت بیشتر، بدون گرما

امیدواریم که هر گوشی که در نمایشگاه MWC 2016 معرفی می شود، با وجود اینکه قدرت بیشتری دارد اما گرمای زیادی تولید نکند.
هر سال ما گوشی های قوی تری می بینیم، اما امسال انتخاب تراشه ها برای تلفن همراه با دقت انجام می شود. سال گذشته اسنپ دراگون 810، به دلیل گرمای بیش از حدی که تولید می کرد، مورد اعتراض واقع شده است.
هیچ کس یک گوشی داغ نمی خواهد، به خصوص زمانی که حرارت بیش از حد می تواند خطر آسیب رساندن به قسمتهای داخلی را نیز همراه داشته باشد، بنابراین ما امیدواریم که هر گوشی که در نمایشگاه MWC 2016 معرفی می شود، با وجود اینکه قدرت بیشتری دارد اما گرمای زیادی تولید نکند.
با توجه به عملکرد بد اسنپ دراگون 810، کوآلکام و دیگر تولید کنندگان پردازنده در حال ساخت تراشه های بهتری هستند که گرمای کمتری داشته باشد، بنابراین این امر بسیار محتمل است که گوشی های قدرتمند اما با تولید گرمای کمتر را ببینیم.

.
یک تبلت شگفت انگیز از نوکیا

تبلت نوکیا N1
نوکیا (بله نوکیا، نه لومیای متعلق به مایکروسافت) در MWC 2015 تبلت نوکیا N1 را معرفی کرد. این تبلت با اندروید اجرا می شد، شبیه به آیپد مینی بود و توجه مردم را به خود معطوف کرد.

در حال حاضر همه ما از نوکیا انتظار داریم که با بهبود تنظیمات، ارتقاء نرم افزاری و در دسترس قرار دادن این تبلت در خارج از آسیا بار دیگر آن را عرضه کند.

.

ساعت های هوشمند

دوران ساعت های هوشمند
هنوز در ابتدای دوران ساعت های هوشمند هستیم. آخرین آنها مانند ال جی واچ اربن، سامسونگ گیر اس 2، اپل واچ و موتور 360 (2015) کمتر دید تکنولوژیکی دارند و بیشتر حالت مد و زیبایی دارند، اما هنوز راه زیادی در پیش روی آنها است.
آنها نیاز به پیشرفت های زیادی دارند که یکی از اصلی ترین موارد، عمر باتری است. ما امیدواریم که در MWC 2016 بسیاری از مشکلات ساعت های هوشمند بهبود یابد.

.
دستگاه های مدولار

دستگاه های مدولار
امیدوار بودیم که گوگل، پروژه آرا را در MWC 2015، نمایش دهد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد تا اینکه این شرکت اعلام کرد که آن را تا سال 2016 راه اندازی نخواهد کرد.
این می تواند به این معنا باشد که ممکن است ما آن را در MWC 2016 ببینیم و با توجه به این انتظار طولانی، امیدواریم که که گوگل یک گوشی مدولار به نمایش گذارد.
باید تا تاریخ 21 فوریه منتظر باشیم تا ببینیم تولید کنندگان چه چیز هایی برای ما به ارمغان می آورند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر