;
coinex

سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری اوباما روی ماشین های خودران

سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری اوباما روی ماشین های خودران
ماشین های خودران از طرف باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده حمایت می شوند.
روز سه شنبه، آنتونی فاکس، منشی دفتر حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور باراک اوباما، مبلغ 4 میلیارد دلار را در طی 10 سال برای توسعه ی ماشین های خودران سرمایه گذاری می کند.
در هفته های آینده، اطلاعات جزئی تری در باره ی نحوه ی سرمایه گذاری و هزینه های مرتبط با این پروژه منتشر خواهد شد. با اینحال، دپارتمان حمل و نقل طی بیانیه ای اعلام کرد که این مبلغ به منظور هزینه های پروژه های پایلوت برای آزمایش سیستم های وسایل نقلیه ی متصل در سراسر کشور، صرف خواهد شد.
فاکس همچنین اضافه کرد که دپارتمان حمل و نقل با سرپرستان این صنعت به منظور ایجاد “یک چهارچوب مشترک چند ایالاتی برای ماشین های متصل و خودمختار” متحد شده است.
این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این اتحاد و این مبلغ سرمایه گذاری شده می تواند به پروسه ی حضور ماشین های خودران در سطح جاده ها سرعت ببخشد.
تا امروز، شرکت های تولید کننده ی ماشین های خودران برای آزمایش ماشین های خود با مشکلات ناشی از قوانین ایالتی مواجه بوده اند. این مساله درواقع یکی از مشکلات عمده ی این شرکت ها محسوب می شود؛ بسیاری از ایالات آمریکا، به شرکت های تولید کننده ی ماشین های خودران اجازه ی آزمودن ماشین های خود را نمی دهند. بنابراین خودروسازان به نوعی با سردرگمی مواجه بوده اند؛ آنها دقیقا نمی دانند که چه چیز در مورد ماشین های خودران می تواند قانونی باشد.
اکثر این ایالات با پروژه ی ماشین های خودران مشکلی ندارند، بلکه بی اطلاعی از نحوه ی انجام این آزمایشات برای اولین بار آنها را نگران می کند؛ سران ایالات آمریکایی دقیقا نمی دانند که چه چیزهایی مورد آزمایش قرار گرفته و شهر با چه مشکلات امنیتی مواجه خواهد بود. اما با شرایط جدید پیش آمده، دولت فدرال برای ایجاد شفافیت در موضوع پا به میدان گذاشته و یک چهارچوب ملی برای ایالات مشخص می کند؛ بدین ترتیب تمام ایالات موظفند از قوانین مشترک در ارتباط با ماشین های خودران پیروی کنند.
مارک رزکایند، مدیر سیستم ترافیک بزرگراه ملی در یک بیانیه ی مطبوعاتی گفت: “ما با همکاران ایالاتی همکاری می کنیم تا بتوانیم یک سیاست ملی پایدار برای این نوآوری و گزینه هایی مناسب حال و آینده، برای صنعت کاران به منظور گسترش ماشین های خودران، به وجود آوریم. به علاوه ایجاد و حفظ امنیت، در هر مرحله از اساس کار محسوب می شود.”
تا شش ماه آینده، مدیر سیستم ترافیک بزرگراه ملی NHTSA، برای استقرار امنیت و بهره برداری از ماشین های خودران، رهنمود هایی را ایجاد خواهد کرد. این رهنمود ها شامل سازماندهی آزمایش و روش های تجزیه و تحلیل مورد نیاز برای ارزیابی کلی ماشین های خودران خواهد بود.
همزمان با انجام این کار، NHTSA قصد دارد که نوعی از سیاست ایالتی را برای ماشین های خودران تهیه کرده که در خوش بینانه ترین حالت به یک سیاست ملی تبدیل می شود.
در حال حاضر و تا زمان تایید برنامه ی اوباما توسط کنگره ی آمریکا هیچ چیز از قطعیت برخوردار نیست. اما با توجه به تعدد برنامه های خودرو سازان برای عرضه ی ماشین های شبه خودران خود تا سال 2020، کنگره ی آمریکا ناچار به ایجاد چهارچوب های ملی خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر