;
coinex

اپلیکیشن های iOS برای کاربران مایکروسافت

اپلیکیشن های iOS برای کاربران مایکروسافت
اپلیکیشن های iOS برای کاربران مایکروسافت ساخته می شوند.
به گزارش ZDNet، برنامه ی مایکروسافت با نام پروژه ی Islandwood، که قصد دارد اپلیکیشن های iOS را برای کاربران مایکروسافت طراحی کند، عملی خواهد شد.
پروژه ی Islandwood بخشی از پروژه ی “پل” یا Bridge مایکروسافت است. طرح اصلی این پروژه ی مایکروسافت، به منظور ایجاد اپلیکیشن های سیستم عامل های اندروید، iOS و اپلیکیشن های اینترنتی برای کاربران دستگاه های ویندوزی به وجود آمده است.
پروژه ی “پل” اندروید که با نام Astoria شناخته می شود، برای مدت نا مشخصی متوقف شده است؛ اما خوشبختانه نسخه ی iOS آن هنوز در حال انجام است.
مایکروسافت در وبسایتی که اخبار این پروژه را منتشر می کند اعلام کرده است که در هفته های آینده ابزار جدید را عرضه می کند.
این پروژه از طریق تجزیه و تحلیل اپلیکیشن های iOS و سنجش پیچیدگی آنها روی سیستم عامل ویندوز، انجام می شود. از اینجا به بعد، به مدد توسعه دهندگان اپلیکیشن، در مدت زمان کوتاه تری اپلیکیشن های جدید مایکروسافت در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
یکی از مشکلات سیستم عامل ویندوز و بالاخص ویندوز موبایل ها، محدودیت اپلیکیشن های آنهاست. بسیاری از اپلیکیشن های روز دنیا از جمله کلش آف کلنز و اسنپ چت روی سیستم عامل ویندوز قابل استفاده نیست. مایکروسافت با پروژه ی “پل” خود قصد دارد این فاصله را از بین ببرد.
پروژه ی پل در واقع از چهار قسمت تشکیل شده: پروژه ی Astoria (طراحی اپلیکیشن های اندروید برای ویندوز)، پروژه ی Westminster (طراحی اپلیکیشن های وب برای ویندوز)، پروژه ی Centennial (طراحی اپلیکیشن های کلاسیک ویندوز 32) و پروژه ی Islandwood که به طراحی و ساخت اپلیکیشن های iOS برای کاربران مایکروسافت می پردازد.
مایکروسافت اعلام کرده است که در حال حاضر 500 هزار اپلیکیشن در ویندوز استور در دسترس عموم قرار دارد و از این تعداد، 390 هزار اپلیکیشن برای ویندوز موبایل ها فعال هستند. این رقم در مقایسه با اپلیکیشن های iOS معادل 1.5 میلیون و اندروید معادل 1.6 میلیون اپلیکیشن را در دسترس قرار داده اند، بسیار ناچیز است. با در نظر داشتن این محدودیت اپلیکیشنی، مایکروسافت نمی تواند با برنامه ی ویندوز موبایل های خود به موفقیت برسد. (سرفیس فون، و سری گوشی های هوشمند لومیا از جمله ویندوز 10 موبایل هایی هستند که مایکروسافت برای نجات تجارت خود به آنها امیدوار است)
اپلیکیشن های طراحی شده در حال حاضر مرحله ی آزمایشی خود را پشت سر می گذارند؛ علاقه مندان به این پروژه می توانند با ورود به درگاه سایت مایکروسافت، یکی از افرادی باشند که به آزمایشات مایکروسافت کمک می کنند.

پروژه ی Islandwood بخشی از پروژه ی "پل" یا Bridge مایکروسافت است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر