;
coinex

پتنت خود ترمیم اپل می تواند آیفون را بدون نیاز به صاحب آن ترمیم کند

 پتنت خود ترمیم اپل به گونه ای توصیف شده است که زمانی را که شما از آن استفاده نمی کنید را تشخیص می دهد و به طور خودکار به رفع مشکل خود می پردازد.

پتنت خود ترمیم اپل به گونه ای توصیف شده است که زمانی را که شما از آن استفاده نمی کنید را تشخیص می دهد و به طور خودکار به رفع مشکل خود می پردازد.

این شرکت کوپرتنیو پتنتی برای تکنولوژی خود ترمیمی برای آی فون ایجاد کرده است، که می تواند آیفون را در زمان خواب صاحب آن ترمیم کند و مشکلاتی مثل افتادن در محیط مرطوب را رفع نماید.

این پتنت، در جولای سال 2014 توسط اپل ثبت شد، اما اکنون به صورت عمومی معرفی شده است. پتنت خود ترمیم اپل راه های مختلفی را که آی فون می تواند خود را در حال اجرا نگه دارد، تشریح می کند.

سناریو ای در پتنت اپل وجود دارد که شامل یک آیفون است که در مایع قرار گرفته است.  همه ما می دانیم که قرار گیری آی فون در محیط مرطوب بد است و احتمال آسیب زدن به گوشی وجود دارد، اما اپل می گوید که گرفتن آب در بخش اسپیکر مشکل واقعی است.

پتنت خود ترمیم اپل می گوید که یک آیفون مرطوب تواند صبر کند تا زمانی که مالک در جایی شلوغ (به عنوان مثال یک بار یا کنسرت) قرار بگیرد، پس از آن صدای خاصی از طریق اسپیکر خود منتشر کند که میزان مایع موجود در آن را کاهش دهد.

در اینجا یک تصویر از پتنت اپل که به عنوان مثال در یک جای پر سرو صدا است، دیده می شود :

یک تصویر از پتنت اپل که به عنوان مثال در یک جای پر سرو صدا است

این پتنت همچنین توضیح می دهد که چگونه یک آیفون می تواند مشکل خود را در حالی که شما خواب هستید، رفع کند. برخی از آیفون ها با مشکلات صفحه نمایش، مانند پیکسل های مرده دست به گریبانند، این مشکل قابل حل است. اپل می گوید، چرخش از طریق یک برنامه تشخیصی صفحه نمایش می توان صفحه نمایش را با روش های مختلف روشن کند.

البته این کار ممکن است چند ساعت طول بکشد، به همین خاطر پتنت خود ترمیم اپل می گوید، آیفون می تواند صبر کند تا صاحب آن به خواب رود و سپس به طور خودکار، این کار را انجام دهد.

دیگر فعالیت های نگهداری که اپل ادعا می کند که آی فون می تواند آن را در حالی که شما خواب هستید، انجام دهد شامل تست دوربین و اطمینان از کار آن،  بازنشانی اجزای سلولی در صورتی که کاربر در اتصال به اینترنت مشکل دارد و ارسال پیام های متنی است.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این فن آوری که توصیف شد، در آی فون 7  اپل دیده شود. پتنت ها و ایده های مختلفی از اپل دیده می شود ولی تعداد کمی از آنها به بازار وارد می شوند. این شرکت کوپرتینو همچنین از پتنت ها برای محافظت از ایده های خود استفاده می کند و همچنین به وسیله ی آنها به تبلیغ خود می پردازد، بنابراین یک پتنت نشان از آن ندارد که قطعا بر روی ایده ی آن کار می شود.

اما برخی از تکنیک هایی که شرح داده شد، مانند رفع پیکسل های مرده و بازنشانی قطعات، در حال حاضر عملی است. این چیزی است که به عنوان یک راه آسان برای اجرای همیشگی آیفون محسوب می شود و بدون نیاز به صاحب آیفون امکان پذیر است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر