;
coinex

جنگ روبات ها در برابر انسان

جنگ روبات ها در برابر انسان امکان پذیر است.

جنگ روبات ها در برابر انسان امکان پذیر است.

در حال حاضر، کارشناسان می گویند ربات ها ممکن است به زودی قادر به راه اندازی جنگ علیه انسان ها و خواندن ذهن شوند.

جنگ روبات ها

یکی از دستاورد های پیشرفت تکنولوژی در زمینه رباتیک ممکن است به جنگ روبات ها در مقابل انسان منجر شود. کنت راث از دیده بان حقوق بشر معتقد است که در آینده، کارشناسان روباتی که به اصطلاح “ربات های قاتل” نامیده می شوند و به طور کامل مثل سلاح های خودمختار عمل می کنند، توسعه دهند و جنگ روبات ها شکل گیرد.

او هشدار داد که عدم وجود تصمیمگیری انسان در مواجهه با یک میدان جنگ پر هرج و مرج می تواند به جنگ روبات ها منجر شود.

استاد علوم کامپیوتر استوارت راسل از دانشگاه کالیفرنیا برکلی، معتقد است که شرایط خاص نیاز به قضاوت انسان دارد، نه ماشین. اگر روبات ها به چنین راهی هدایت شوند، در اثر جنگ روبات ها، به طور متوسط ​​طول عمر سربازان انسان ممکن است تنها حدود 10 ثانیه طول بکشد.

راث می گوید در حالی که انسان نباید تکنولوژی را از بین ببرد، ولی باید مراقب باشد. گاهی اوقات، برخی از پیشرفت های بهتر است باز نشود. تصور شکل گیری جنگ روبات ها و نابودی بشر به دست ساخته ی خود، بسیار ترسناک است.

عرصه ی رباتیک هر روز با افزایش پیشرفت های فن آوری، بیشتر و بیشتر پیچیده می شود و به نظر می رسد هیچ محدودیتی در خصوص کارهایی که ربات می تواند انجام دهد وجود ندارد.

خواندن ذهن توسط روبات ها

تا سال 2030، کارشناسان پیش بینی کرده اند که ابزارهایی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها ممکن است قادر به تجزیه و تحلیل فعالیت مغز انسان برای تعیین آنچه آنها به آن فکر می کنند، باشند.

چنین تکنولوژی در ابتدا به عنوان یک اقدام امنیتی برای نوعی “گذر فکر” استفاده خواهد شد، که کاربر به یک  آهنگ یا فکر خاص فکری می کند و دستگاه باید قبل از آن که خود کاربر آن را باز کند،  تشخیص دهد که به چه چیزی فکر می کند.

استاد دانشگاه دوک، نیتا فراهانی می گوید چنین ابزار امنیتی ممکن است بسیار موثر، ایمن و برای رمزگشایی تقریبا غیر ممکن باشد.

فراهانی می افزاید: “مردم ممکن است از آهنگ ها و دیگر افکار استفاده کنند و سپس یک دستگاه  EEG، که دارای یک نشان عصبی است را به تن کنند.”

ممکن است روزی مردم  در حالی که دستگاه های  EEG را به تن دارند راه بروند و افکار درونی و فعالیت های مغز خود را به اشتراک گذارند. تشخیص سلامت روان حتی می تواند با کامپیوتر و ابزار های دیگر به اشتراک گذاشته شود.

حفظ حریم خصوصی برای افکار

نگرانی اصلی مطرح شده در مورد گذر افکار، موضوع حفظ حریم شخصی است.

در حالی که این تکنولوژی ممکن است درستکاری و بی غل و غشی را رواج دهد، کارشناسان 100 درصد مشتاق این ایده نیستند. اخیرا در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس برگزار شد، کارشناسان اشاره کردند که چنین فن آوری ممکن است هکرها را جذب کند.

تمام افرادی که قادر به دسترسی به داده های شخصی هستند، افراد خوبی نیستند و  مقاصد روشنی ندارند. حال اگر این امر به واقعیت بپیوندد، مردم در چنین دنیایی چه خواهند کرد؟

.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر