;
coinex

پهباد لون کوپتر با قابلیت شنا و غواصی

پهباد غواص لون کوپتر علاوه بر قابلیت پرواز، قادر به شنا و غواصی هم هست.

پهباد لون کوپتر علاوه بر پرواز، میتواند در زیر آب شنا کرده و نقش یک غواص ماهر را نیز ایفا نماید.

در کنار پهبادهایی که قادر به پرواز هستند، مدل هایی توسعه یافته اند که می توانند مانند قایق بر روی سطح و نیز در زیر آب حرکت کنند و بدین صورت می توانند مانند یک زیردریایی در زیر آب کاوش کنند؛ به عبارتی این پهباد می تواند هم در هوا به پرواز دراید و هم در آب شناور باشد. محققان دانشگاه اوکلند که این پهباد را توسعه داده اند، نام آن را لون کوپتر نهاده اند. همانگونه که از نام این پهباد هم مشخص است، می تواند پرواز کند، بر روی سطح آب حرکت کند و برای دیدن زیر سطح آب به پایین شیرجه بزند.

این پهباد مانند هر کوادکوپتر دیگری پرواز می کند و هنگامی که به سطح آب می آید در ابتدا بر روی آن شناور می ماند  سپس بر روی یک نقطه می نشیند و با استفاده از بال های خود بر فشار آب غلبه کرده و در آن فرو می رود. نکته ی جالبی که درباره ی این پهباد لازم است ذکر شود این است که با پمپاژ آب به داخل محفظه ی شناور خود از غرق شدن جلوگیری می کند.

این پهباد مانند هر کوادکوپتر دیگری پرواز می کند و هنگامی که به سطح آب می آید در ابتدا بر روی آن شناور می ماند. بعد از آن بر روی یک نقطه می نشیند و با استفاده از بال های خود بر فشار آب غلبه کرده و در آن فرو می رود.

این پهباد می تواند در آب شیرجه بزند و داخل آب به هر طرفی که می خواهد حرکت کند و با استفاده از سیستم آب توازن به سطح آب بازگردد و همزمان با انجام این حرکات، ویدئو ضبط کند و داده ها را جمع آوری نماید. پس از آن می تواند دوباره در هوا به پرواز دراید.

 در این نمونه ی اولیه از این پهباد، عمق شناور ماندن آن به چند متر محدود شده است. دکتر Osamah Rawashdeh می گوید: “ما به دنبال مودم های صوتی، شناور بازگو کننده و برخی تکنیک های دیگر هستیم که می توانند به اپراتور این امکان را بدهند که به صورت زنده و استریم، ویدئو را پخش کند و امکان جمع آوری داده و دستورات صوتی را فراهم سازد. ما می توانیم دستگاهی داشته باشیم که می تواند در نقاط مختلف و از پیش تعریف شده ی جی پی اس و در عمق های مختلفی فرو رود و الگوهای حرکتی از قبل برنامه ریزی شده در زیر آب را اجرا کرده، دیتا راجمع اوری و ویدئو را ضبط کند. “

این پهباد می تواند در آب شیرجه بزند و داخل آب به هر طرفی که می خواهد حرکت کند و با استفاده از سیستم آب توازن به سطح آب بازگردد و همزمان با انجام این حرکات، ویدئو ضبط کند و داده ها را جمع آوری نماید. پس از آن می تواند دوباره در هوا به پرواز دراید.

به طور کلی همه ی مواردی که ذکر شد بسیار جذاب هستند، اما در زندگی روزمره ی ما چه نقشی می توانند داشته باشند؟!

با توجه به گفته ی Rawashdeh، کاربردهای احتمالی آن شامل عملیات جستجو و نجات، نظارت بر فونداسیون پل، نظارت بر خطوط لوله ی زیر آبی، ردیابی نشتی نفت در اعماق مختلف و مطالعات زندگی دریایی می شود. حتی پیشنهاد شده است که لون می تواند برای تعقیب کوسه ها همزمان با آنها به سطح آب بیاید و به دنبال آنها به داخل آب فرو رود و این حرکات را به سرعت خود کوسه ها انجام دهد.

او در ادامه می گوید لون کوپتر می تواند بدون مصرف انرژی بر روی سطح آب باقی بماند و همچنین می تواند با قدرت کمی عمق را تغییر داده و کنترل کند.

این تیم در ماه آینده، لون کوپتر را در میان ۱۰ پهباد برتر در دبی به نمایش می گذارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر