;
coinex

استقلال بیماران پارکینسون با یک دستکش

 استقلال بیماران پارکینسون با یک دستکش امکان پذیر خواهد بود.

استقلال بیماران پارکینسون با یک دستکش امکان پذیر خواهد بود.

همان فن آوری موجود در آی فون که می تواند وارونه بودن آن را تشخیص دهد، روزی قادر خواهد بود به میلیون ها تن از افراد مبتلا به پارکینسون در قالب یک دستکش به نام GyroGlove که لرزش دست را کاهش می دهد، امداد رسانی کند و به نوعی استقلال بیماران پارکینسون را فراهم کند.

این دستکش توسط جون فاس اونگ، یک دانشجوی پزشکی در امپریال کالج لندن طراحی و توسعه یافته است. GyroGlove کمک می کند تا دست لرزان و رفتار نامنظم بیمار تثبیت شود.

کاربران با استفاده از آن می توانند خوردن سوپ و نوشیدن قهوه را بدون نیاز به فرد دیگری انجام دهند از طرفی در انجام کارهایی که به طور بالقوه خطرناک هستند، نیز مستقل خواهند شد.

جون می گوید مردم مبتلا به پارکینسون، گزارش داده اند که دستکش GyroGlove لرزش دست آنها بسیار کندتر از حد معمول می کند واین را با حمل یک لیوان نوشیدنی به خوبی حس کرده اند.

توسعه دهنده ی این دستکش امیدوار است تا بتواند GyroGlove را اواسط سال 2016 به بازار آورد. در آن زمان، هدف این است که در مدل تجاری آن تا 70 درصد باعث کاهش لرزش شود.

مخترع دستکش GyroGlove، جون فای اونگ داستان های زیادی از میزان موفقیت دستکش بیان کرده است

در تصویر زیر جون فای اونگ را میبینیم که در مورد یک نمونه ی اولیه از دستگاه توضیح می دهد.

جون فای اونگ را میبینیم که در مورد یک نمونه ی اولیه از دستگاه توضیح می دهد.

به تازگی، یک خانم 71 ساله که به مدت 40 سال با لرزش شدید دست و پنجه نرم می کرد، از این دستکش استفاده کرد. هنگامی که ژیروسکوپ به سرعت کامل رسید، دست لرزان او آرام شده و به یک کشش ملایم تبدیل شد. این خانم با یک دست نوشیدنی را از یک بطری به داخل لیوان ریخت در حالتی که  به طور معمول، برای این عمل نیاز به هر دو دست داشت یکی برای محکم گرفتن و دیگری برای متمرکز کردن لرزش آن.

دستکش بیماران پارکینسون برنامه های کاربردی دیگری نیز می تواند داشته باشد. این تکنولوژی، می تواند عمل جراحی ، ویدئوگرافی، عکاسی، ورزش، فیزیوتراپی اقتباس شده و شاید دیگر موارد ناشناخته را آسان کند.

در واقع دستکش GyroGlove می تواند در ساختار دستگاه های دیگر برای جلوگیری از لرزش دست استفاده شود.

GyroGlove کمک می کند تا دست لرزان و رفتار نامنظم بیمار تثبیت شود.

برای استقلال بیماران پارکینسون پیش از این نیز محصولاتی وجود داشته است. یک شرکت به نام Liftware قاشق هایی را برای مقابله با نیروهای تولید شده توسط دست کاربر به فروش می رساند. یک شرکت دیگر به نام EATWELL، نیز اخیرا چالش طراحی استنفورد برای نیازهای خاص در مورد ابزاری مانند کاسه، فنجان، و ظروف لب تخت را به دست آورد.

جون می گوید: “ما واقعا هرگز فکر نمی کردیم که دستکش بیماران پارکینسون چنین تأثیری بر افراد داشته باشد”. ” به صورت بحرانی، پتانسیل این دستگاه و بازخورد آن، چیزی است که از کل تیم سرچشمه می گیرد. ما کاملا متعهد به این هستیم و مهمتر از آن، بازگرداندن کیفیت زندگی و استقلال به بسیاری از افراد، بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر