;
coinex

حل مکعب روبیک در عرض دو ثانیه؟!

حل مکعب روبیک در عرض دو ثانیه؟!

مکعب روبیک توسط روبات ساده ای تنها در عرض دو ثانیه حل شد.
اگر تا به حال تلاش کرده باشید که مکعب روبیک را بدون آموزش مخصوص آن حل کنید، احتمالا به این نتیجه رسیده اید که چه کار خسته کننده و بی فایده ایست.
رکورد حل این مکعب توسط انسان، به دست لوکاس اتر نوجوان با 5 ثانیه شکسته شد. اگر این رکورد هیجان شما را بر نمی انگیزد، شاید رکورد 1.2 ثانیه ای باعث شگفتی شما شود. دو مهندس نرم افزار موفق به ساخت نوعی روبات شدند که معکب روبیک را در عرض 1.2 ثانیه حل می کند. روبات قبلی که به این منظور ساخته شده بود، رکورد 2.4 ثانیه ای را در اختیار داشت.
این سیستم روباتیک که توسط جی فلت لند و جو رز، مهندسان این روبات طراحی شده، از تعدادی دوربین، کامپیوتری که برنامه ی حل مکعب روبیک روی آن نصب شده و 6 موتور بازوی متحرک تشکیل می شود. تمام این قطعات در قالبی با چاپ سه بعدی به وجود آمده، قرار گرفته اند. این مجموعه در کل می تواند مکعب روبیک را بچرخاند.
دوربین ها وظیفه ی اسکن کردن مکعب را به عهده دارند، سپس اطلاعات مورد نیاز را به الگوریتم حل مکعب که Kociemba نام دارد، انتقال می دهند. این الگوریتم مراحل کار و چگونگی حل مکعب را به موتور بازوها انتقال داده و موجب حل سریع مکعب می شود.
سه حفره در قسمت های بیرونی مکعب روبیک تعبیه شده تا بازو های روبات قادر به گرداندن آن باشند. بعد از پوشاندن دوربین ها، روبات حقیقتا این مکعب را در عرض 1.04 ثانیه حل کرد!
اگر موفقیت این روبات مورد تایید نمایندگان رکورد های جهانی گینس قرار بگیرد، جی فلت لند و جو رز دارندگان این رکورد محسوب خواهند شد. فلت لند به خبرنگار NPR گفته بود که واقعا به تایید این رکورد توسط رکوردها جهانی گینس امیدوار است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر